شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گزارش رسانه‌های ایران درباره نحوه انتقال پول به وب‌سایت‌های شرط‌‌‌‌بندی؛ گردش مالی چند برابر بودجه یک وزارتخانه 

 

 

خبرگزاری ایلنا در گزارشی نوشت که جابه‌جایی پول برای استفاده از وب‌سایت‌های شرط‌بندی در ایران از طریق صرافی‌های غیرمجاز انجام می‌شود.

این خبرگزاری نوشت که تعداد صرافی‌های غیرمجاز «بسیار زیاد» و روز به روز افزایش است.

براساس این گزارش، برخی از واردکنندگان در کنار شغل خود کار صرافی نیز انجام داده و در کنار حواله خود برای افراد دیگر نیز حواله صادر می‌کنند.

به نوشته این خبرگزاری، برخی از این صرافی‌ها با مجوز صادر شده برای فروشندگان سکه و طلا تاسیس شده‌اند، اما با وجود غیرقانونی اعلام شدن از سال ۹۳ به بعد همچنان فعالیت می‌کنند.

این خبرگزاری درباره نقش بانک‌ها درباره انتقال پول به وب‌سایت‌های شرط‌بندی نیز نوشت که بانک‌ها «به دنبال این هستند که بیشترین گردش مالی را داشته باشند و مهم نیست که این گردش بابت چه اقداماتی باشد».

روزنامه اعتماد پیش از این در گزارشی نوشته بود سرویس‌دهی شبكه الكترونيک پرداخت كارت يا «شاپرک» به این وب‌سایت‌ها از روش‌های مختلفی انجام می‌شود؛ از جمله این‌که افراد برای کسب‌وکار مجاز مجوز درگاه دریافت می‌کنند و سپس آن را به وب‌سايت قمار می‌فروشند يا اجاره می‌دهند.

براساس این گزارش، گاهی نیز يک صفحه واسط برای اتصال به شاپرک در وب‌سايت‌های شرط‌بندی طراحی می‌شود كه اطلاعات حساب بانكی شخص را می‌گيرد و بعد خود صفحه واسط به عنوان مشتری از درگاه ثبت‌شده و مجوزدار پول را انتقال می‌دهد. 

براساس برخی گزارش‌های دیگر، انتقال پول به این وب‌سایت‌ها از طریق ارز الکترونیک انجام می‌شود.

به نوشته روزنامه اعتماد، گردش مالی سایت‌های شرط‌بندی در ایران برابر با ۹ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان است. این رقم چند برابر بودجه سالانه برخی از وزارتخانه‌ها در ایران است.

در هفته‌های اخیر مقامات دولت و قوه قضاییه از برنامه دولت برای مقابله با این وب‌سایت‌ها خبر داده‌اند.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز اعلام کرده که بانک مرکزی در حال شناسایی درگاه‌های مرتبط با شرط‌بندی است تا از پرداخت پول به آن‌ها جلوگیری شود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More