شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گزارش آسوشیتدپرس از ماکت شناور هواپیمابر مشابه مدل آمریکایی در آب‌های جنوب ایران

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد ایران هم‌زمان با بالا ماندن سطح تنش‌ها با آمریکا اقدام به ساخت و استقرار ماکت یک شناور هواپیمابر مشابه مدل آمریکایی کرده است. 

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای در سواحل جنوبی این کشور احتمال داده می‌شود این ماکت برای تمرینات نظامی احتمالی مورد استفاده قرار گیرد.

آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه ۲۰ خردادماه در گزارشی نوشت به تصاویر ماهواره‌ای دست یافته که در آن یک ماکت مشابه شناور کلاس نیمیتز (Nimitz) نیروی دریایی آمریکا در بندرعباس دیده می‌شود.

این مدل شناور آمریکا در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز،‌ محل انتقال ۲۰ درصد از نفت جهان، استفاده می‌شود.

مدل مشابه ساخته شده از سوی ایران در نزدیکی سواحل بندرعباس مستقر شده و حاکی از آن است که سپاه پاسداران در حال آمده شدن برای غرق کردن آن در مانور نظامی احتمالی است.

این موضوع از سوی مقام‌های ایران تایید یا رد نشده است.

این خبرگزاری نوشته که این مدل کپی‌شده ماکت ۱۶ جت جنگنده را بر روی عرشه خود حمل می‌کند. طول این شناور ۲۰۰ متر و عرض آن ۵۰ متر گزارش شده است.

مدل اصلی این شناور، ناو نیمیتز آمریکا، ۳۰۰ متر طول و ۷۵ متر عرض دارد.

بر اساس گزارش این رسانه و بر مبنای تصاویر ماهواره‌ای، این ماکت شناور هواپیمابر در نزدیکی محل استقرار بیش از ۱۰۰ قایق تندرویی قرار گرفته که سپاه پاسداران در ماه گذشته از آن رونمایی کرد. از این قایق‌ها در رویارویی‌های اخیر با ناوهای نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس استفاده شده بود. 

این شناور،‌ بر اساس گزارش آسوشیتدپرس،‌ شبیه مدلی است که در تمرینات نظامی سال ۱۳۹۳ با عنوان «پیامبر اعظم ۹» از آن استفاده شد.

در آن مانور نظامی نیروهای سپاه پاسداران از ساحل، دریا و هوا با شلیک موشک و اسلحه به ماکت ناو نیمیتس حمله کردند. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More