شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گزارش‌ها از اختلال در دسترسی به کلاب‌هاوس در ایران

در ایران گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد اپلیکیشن صوتی کلاب‌هاوس در برخی اپراتورها دچار اختلال شده و به فیلترشکن احتیاج دارد. با این حال، برخی مقام‌ها دستور برای فیلتر شدن کلاب‌هاوس را رد می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا صبح جمعه خبری درباره اختلال در دسترسی به کلاب‌هاوس منتشر کرد اما بعد نوشت که کلاب‌هاوس از طریق شبکه ایرانسل مجددا در دسترس قرار گرفته است.

ماهنامه پیوست هم با اشاره به این اختلال، به نقل از یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات اعلام کرد که هیچ دستور قضایی رسمی برای فیلتر کلاب‌هاوس دریافت نشده، اما این اختلال عادی به نظر نمی‌رسد.

همزمان، مجتبی توانگر نماینده مجلس در توییتی، دولت را تلویحا عامل فیلترینگ شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس معرفی کرد.

 

 

محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس هم در اتاقی در کلاب‌‌هاوس گفت: «به سه اپراتور موبایل از بالا دستور داده‌اند در دسترسی کاربران به کلاب‌هاوس، اختلال ایجاد کنند.»

پایگاه خبری انتخاب به نقل از یک مقام ارشد همراه اول درباره فیلتر شدن کلاب‌هاوس نوشت: «هیچ حکم یا دستوری مبنی بر فیلتر کلاب‌هاوس به ما واصل نشده است. ما اختلالی در همراه اول نداریم.»

پایگاه خبری آی‌تی ایران هم به نقل یک «مقام آگاه» در همراه اول در توییتی نوشت: «چون کلاب‌هاوس یک برنامه جدید است، بعضی سرورها برای برخی کاربران مشکل داشت که همان دیشب مشکلات حل شد و هیچ گونه دستوری مبنی بر فیلترینگ کلاب‌هاوس دریافت نکرده‌ایم.»

 

 

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شامگاه پنجشنبه اعلام کرده بود که کلاب‌هاوس فیلتر نیست و مشکلاتی که برای کاربران ایجاد شده ممکن است ناشی از مسائل فنی باشد.

جمال هادیان، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات، روز جمعه به روزنامه شرق گفت که اختلال در کلاب‌هاوس عادی نیست. او افزود: «آنچه ما اطلاع داریم بحث انسداد کلاب‌هاوس در کارگروه تعیین مصادیق حتی مطرح هم نشده و تاکنون از صدور حکم قضایی هم در این باره اطلاعی نداریم و چنین حکمی نیز به وزارت ارتباطات واصل نشده است.»

او گفته بود که این اختلال از ساعت ساعت ۴ عصر روز پنجشنبه آغاز شده داده است.

محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور، نیز روز ۱۷ فروردین گفته بود که  هنوز درباره فیلترینگ کلاب‌هاوس تصمیم‌گیری نشده است.

در روزهای گذشته تلویزیون ایران و روزنامه کیهان گزارش‌هایی علیه این اپلیکیشن صوتی منتشر و از حضور مقامات دولت در این شبکه انتقاد کرده بودند.

امیر خوراکیان، معاون حقوقی مرکز ملی فضای مجازی، نیز خواستار راه اندازی نسخه ایرانی کلاب‌هاوس توسط بخش خصوصی شده است.

در هفته‌های گذشته تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی از جمله وزرای خارجه ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس کل بانک مرکزی در اتاق‌های کلاب‌هاوس حضور یافتند.

در همین حال کمیته مطالعاتی جمهوری خواهان در نامه‌ای به مدیرعامل کلاب‌هاوس از اینکه این شبکه اجتماعی به محمدجواد ظریف این امکان را داد که «به هزاران نفر دروغ بگوید» و مواضع حکومت ایران را «تبلیغ» کند، ابراز نگرانی کرده است.

ایران اینترنشنال
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More