شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کی‌روش: قطر هزینه‌ تیم ملی فوتبال ایران را می‌داد

 

کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که فدراسیون فوتبال قطر هزینه آماده‌سازی تیم ایران و برگزاری بازی‌های دوستانه این تیم را برای شرکت در مسابقات اخیر جام ملت‌های آسیا پرداخت کرده است.

به گزارش ایرنا، کی‌روش در مصاحبه با شبکه فاکس‌اسپورتس در توصیف شرایط مالی تیم ایران گفت:  «قطر تمام هزینه ها را پرداخت کرد چون ایران آه در بساط نداشت. احساسات ناخوشایندی وجودم را فرا گرفته است؛ باید به سختی تلاش می کردم تا تیم، بازیکنان و کادر فنی را در کنار یکدیگر نگه دارم؛ نمی‌توان تظاهر کرد که هیچ مشکلی وجود ندارد؛ همه در این مشکل بزرگ سهم دارند.»

در همین حال خبرگزاری ایسنا نیز صحبت‌های کی‌روش در مصاحبه با شبکه سوم تلویزیون ایران را منتشر کرده که به حمایت مالی قطر اشاره داشت.

او در این گفتگو اشاره کرده بود: «اگر فدراسیون قطر نبود، ما هیچ چیز نداشتیم. این کمپ (اردوی تیم ملی قبل از جام ملت‌ها در کمپ اسپایر) را هم نداشتیم. آماده‌سازی امکان پذیر نبود. نمی‌توانستیم با ونزوئلا بازی کنیم. آن‌ها همه هزینه‌ها را دادند. هزینه سفر، هتل و همه‌ها را پرداخت کردند. قطری‌ها پرداخت کردند چون ما پولی نداشتیم. هیچی نداشتیم.»

این مصاحبه پیش از مسابقات جام ملت‌های آسیا انجام شده است و کی‌روش در آن  بر عصبی و ناامید بودن بازیکنان و کادر فنی تیم ملی تاکید کرده است.

اظهارات کی‌روش درباره مشکلات مالی تیم ملی فوتبال ایران پیشتر هم حاشیه‌ساز شده بود. او روز ۲۷ دی ماه در مصاحبه با خبرنگاران درباره وضعیت تیم ملی گفته بود: «وقتی حتی مشکلات پایه‌ای برای آماده‌سازی تیم ملی داریم، وقتی مردمی داریم که در راه تامین غذا سر سفره خانواده‌های خود در مضیقه‌اند، می‌بینیم به این فرد و باشگاهش اجازه داده می‌شود پرواز فرست کلاس به ژاپن داشته باشد. فکر می‌کنید این سیرک با اجازه چه کسی کارش را انجام می‌دهد؟»

اظهارات او در چارچوب اختلاف‌هایش با برانکو ایوانکویچ سرمربی تیم پرسپولیس بیان شده بود و برخی نیز اعتقاد داشتند که صحبت‌های او به شکل دقیق ترجمه نشده است. با این حال، منتقدان کی‌روش این صحبت‌ها را توهینی به مردم ایران تلقی کردند.

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام‌ ملت‌های آسیا با نتیجه سه بر صفر از ژاپن شکست خورد و موفق نشد که طلسم ۴۳ ساله قهرمانی در این بازی‌ها را بشکند.

کی‌روش بعد از پایان این مسابقات با تیم ملی به تهران برگشت اما روز پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه ایران را ترک کرد.

رقم قرارداد او با فدراسیون فوتبال ایران همواره از نظر عده‌ای در مقایسه با عملکرد او  مورد انتقاد قرار داشت. برخی منابع مبلغ دریافتی او را از پایان جام جهانی ۲۰۱۸ تا پایان جام ملت‌های آسیا حدود دو و نیم میلیون دلار عنوان کرده بودند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More