شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کی‌روش: حضور ایران در جام جهانی یک افتخار بزرگ است

 

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه می‌خواهم «هیرو» شاگردم باشد تا یک رقیب، گفت:«برای کسب سه امتیاز به مصاف اسپانیا خواهیم رفت.

کنفرانس خبری سرمربیان تیم‌های ملی ایران و اسپانیا پیش از بازی دو تیم، امروز سه شنبه، بیست و نهم خرداد (۱۹ ژوئن) با حضور خبرنگاران در شهر «کازان»، روسیه برگزار شد.

دراین نشست خبری، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران درابتدا گفت:«اجازه دهید به مطبوعات خوش‌آمد بگویم. من ابراز احساسات خودم را بابت حضور ایران در جام‌جهانی ابراز می‌کنم. این یک افتخار است که ایران در این مسابقات حضور دارد».

وی افزود:«این یک فرصت منحصر به فرد برای ماست که در مقابل اسپانیا به عنوان یکی از کاندیداهای جدی قهرمانی، بازی کنیم. بازیکنان من روحیه بسیار بالایی دارند و مسعود شجاعی می‌تواند این مساله را تایید کند. بازیکنان بسیار هیجان‌زده و مشتاق هستند که مقابل یک تیم عالی خوب بازی کنند. همه ما در این جا برنده‌ایم چون بازیکنان می‌توانند از بازیکنان اسپانیا بیاموزند و رشد کنند. ما اینجا نیامدیم که همه چیز برای ما ساده باشد. ما با این آرزو به روسیه آمدیم که بهتر شویم. همین که می‌توانیم با اسپانیا بازی کنیم برای ما برد محسوب می‌شود».

سرمربی تیم ملی ایران تصریح کرد:«ما ابربازیکنانی مانند بازیکنان اسپانیا در اختیار نداریم. ممکن است که بازیکنان ما در حد آن‌ها نباشند، اما بازیکنان تیم ملی ایران، عالی هستند که نیاز نیست اسم‌شان را بگویم چون آن‌ها خودشان این را می‌دانند. این فرصت را در اختیار داریم که بهتر شویم. ما باید سخت تلاش کنیم و متمرکز باشیم. با سخت‌تر شدن شرایط، بازیکنان ما فداکاری بیشتری می‌کنند. فکر می‌کنم باید با احترام بازی کنیم. ما باید با این نیت بازی کنیم که اسپانیا را شکست دهیم. این کاری است که باید انجام دهیم. البته باید منتظر بمانیم ببینیم که بعد از ۹۰ دقیقه چه اتفاقی می‌افتد. اسپانیا شهرت بالایی دارد».

وی همچنین درخصوص حضور«فرناندو هیرو» بر روی نیمکت سرمربی تیم ملی اسپانیا که زمانی شاگردش در رئال مادرید بود، گفت:«همه می‌دانند که فوتبال پر از سورپرایزاست. الان هیرو رقیب من شده که این خنده دار است. من دوست داشتم که هیرو شاگرد من باشد، اما در حال حاضر او رقیب من است. او می‌تواند تیم اسپانیا را متحد کند بنابراین فکر می‌کنم انتخاب هیرو امری بود که نشان داد او چه فرد با ارزشی است. به عنوان یک مربی نشان داد که اسپانیا مقابل پرتغال متحد است».

کی‌روش درپایان این کنفرانس خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار پرتغالی مبنی بر این که چه برنامه‌ای برای متوقف کردن بازیکنان اسپانیا دارد تا به نتیجه مورد نظرش برسد، تصریح کرد:«اگر یک معجون جادویی به قیمت یک میلیون دلار بود که به واسطه آن بتوان با اسپانیا مقابله کرد ما حاضر بودیم این پول را پرداخت کنیم و این معجون را بخریم. اگر می‌شد با یک میلیون دلار این مشکلات را حل کرد خیلی خوب بود. البته ما چنین رویکردی نداریم. رویکرد ما این است که ببینیم واقعا چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. هیچ تیمی عالی نیست. هیچ بازی‌ای نیست که پیشاپیش برده باشید. این جادوی فوتبال است. ممکن است در یک لحظه تیم قوی‌تر اشتباه کند که باید از آن استفاده کنیم. ما در این بازی چیزی برای از دست دادن نداریم و به برای کسب سه امتیاز به مصاف رقیب قدرتمند خود خواهیم رفت».

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و اسپانیا در چارچوب گروه دوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، فردا چهارشنبه، سی ام خرداد (۲۰ ژوئن) در ورزشگاه «کازان آرنا»، شهر کازان برگزار خواهد شد. براساس اعلام مسئولان برگزاری این دوره از مسابقات «جیانی اینفانتینو»، رئیس فیفا مهمان ویژه این مسابقه خواهد بود و با حضور در ورزشگاه، مسابقه حساس دو تیم را از نزدیک تماشا خواهد کرد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More