شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کنفرانس وزرای خارجه و خزانه داری آمریکا: ادامه فشار حداکثری،آمادگی ترامپ برای دیدار با روحانی

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک ضمن اعلام «فرمان اجرایی دونالد ترامپ علیه گروه‌های تروریستی» و از جمله تحریم‌های تازه آمریکا علیه سپاه پاسداران، حزب الله لبنان و حماس، گفتند که برکناری جان بولتون از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید، تغییری در سیاست فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایجاد نمی‌کند و در عین حال ترامپ حاضر است بدون پیش شرط با روحانی در حاشیه سفر او به سازمان ملل دیدار کند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا با اعلام این‌که «فرمان اجرایی دونالد ترامپ علیه گروه‌های تروریستی صادر شده است»، از تحریم‌های جدیدی علیه سپاه پاسداران، حزب‌الله لبنان و حماس از جمله تحریم ۱۵ فرد و نهاد جدید خبر داد.

استیون منوشین تاکید کرد که «کنار رفتن جان بولتون تغییری در سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ بر جمهوری اسلامی ایجاد نمی‌کند، ضمن این‌که دونالد ترامپ اعلام کرده که حاضر است بدون شرط با مقام‌های ایران دیدار کند.»

او گفت که با سیاست ترامپ درباره  فشار حداکثری دولت ترامپ بر جمهوری اسلامی موافق است و این سیاست همچنان ادامه خواهد داشت.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، نیز در این کنفرانس خبری تاکید کرد که «دونالد ترامپ بدون هیچ پیش‌شرطی می‌تواند با حسن روحانی در سازمان‌ملل دیدار کند.»

پمپئو درباره برکناری بولتون نیز گفت که این برکناری او را شگفت زده نکرده است. او گفت: «اختلاف نظر ترامپ و بولتون ریشه دار است و ریشه در حمله آمریکا به عراق دارد که ترامپ با آن مخالف و بولتون موافق آن بود.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین درباره تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران، حزب الله لبنان و حماس گفت: «نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، به دلیل نقشش در سوریه به یک گروه تروریستی بین‌الملی تبدیل شده است.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More