شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کمک سازمان بهداشت جهانی و سه قدرت اروپایی به مبتلایان کرونا در ایران

 

سازمان بهداشت جهانی ۷/۵ تن تجهیزات پزشکی از جمله ماسک، دستکش، تجهیزات پیشگیری و کنترل عفونت را برای حمایت از مبتلایان به کرونا در ایران به این کشور ارسال کرد. همچنین یک تیم پزشکان این سازمان به ایران رفتند.

همزمان روز دوشنبه ۱۲ اسفند، پاریس، برلین و لندن اعلام کردند که برای کنترل شیوع ویروس کرونا، به ایران در زمینه مالی و تجهیزات پزشکی کمک خواهند کرد.

وزارت خارجه بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد که یک بسته ۵ میلیون یورویی را از طریق سازمان بهداشت جهانی و یا سایر آژانس‌های وابسته به سازمان ملل ارائه می‌کند.

این در حالی است که پیشتر آمریکا نیز از تمایل خود برای کمک به ایران خبر داده بود، اما مقام‌های جمهوری اسلامی این پیشنهاد واشنگتن را رد کردند.

همچنین حساب توییتر سفارت ایران در چین از ارسال سومین محموله کمک‌های دولت چین به ایران شامل کیت تشخیص و لباس‌های محافظتی به وسیله هواپیمایی ماهان خبر داد.

 

افزایش سطح خطر در اروپا 

با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی، اتحادیه اروپا سطح خطر ناشی از این ویروس را از «متوسط» به «بالا» افزایش داد.

کمیسر سلامت اتحادیه اروپا، روز دوشنبه اعلام کرد که در ۱۸ کشور عضو این اتحادیه تاکنون ۲۱۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ایتالیا بیشترین تعداد قربانیان ناشی از این ویروس در اروپا را به ثبت رسانده است. اتحادیه اروپا تاکید کرده که این ویروس همچنان در حال شیوع است. 

همچنین فرانسه روز دوشنبه از سومین مرگ ناشی از این ویروس خبر داد و در حومه نزدیک پاریس نیز مواردی از ابتلا به این ویروس گزارش شد.

با ادامه شیوع ویروس کرونا در جهان، فعالیت حوزه فرهنگ و صنعت توریسم کشورهای اروپایی نیز مختل شده است.

علاوه بر تعطیلی موزه لوور که در روز دوشنبه نیز ادامه داشت، نمایشگاه کتاب پاریس نیز که قرار بود چند روز دیگر برگزار شود، لغو شد.

 

کاهش پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی

در حوزه اقتصاد، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، روز دوشنبه پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی در جهان در سال ۲۰۲۰ کاهش داد و از ۲/۹ درصد به ۲/۴ درصد رساند.

این سازمان هشدار داد که کاهش رشد اقتصادی چین که طی سه دهه اخیر یکی از موتورهای محرک اقتصاد جهان بوده بر اقتصاد دیگر کشورها نیز تاثیر گذاشته است.

به عنوان نمونه، به دلیل بسته شدن کارخانه‌ها در چین،  صنعت پوشاک کامبوج و ویتنام شدیدا از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است. بخش مهم درآمدهای دولت کامبوج از صادرات پوشاک است.

با این حال، به نظر می‌رسد که اوضاع در چین به نظر به مرحله قابل کنترلی رسیده است. روزنامه گاردین گزارش داد که یکی از ۱۶ بیمارستانی که چین برای مبتلایان به ویروس کرونا ساخته بود، با کاهش تعداد مبتلایان در ووهان، تعطیل شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More