شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کشته شدن دو تن از اهالی اشنویه بر اثر بمباران ارتفاعات مرزی عراق با ایران از سوی جنگنده‌های ترکیه

عبدالسلام مام‌عزیزی، فرماندار اشنویه، خبر بمباران ارتفاعات مرزی عراق با ایران را در محدوده شهرستان اشنویه از سوی ارتش ترکیه تایید کرد و گفت که این اقدام در خاک عراق صورت گرفت و در جریان آن دو نفر کشته شدند اما هنوز هویت کشته شدگان مشخص نیست.

همزمان خبرگزاری مهر در این باره گزارش داد که «در پی بمباران مرز شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی از سوی ارتش ترکیه دو فرد کرد اهل این شهرستان جان خود را از دست دادند.»

منابع محلی ساعاتی قبل از بمباران کوهستان‌های مرز ایران و عراق در محدوده مرز اشنویه با عراق و کشته‌شدگان دو جوان ایرانی خبر دادند و اسامی کشته‌شدگان را فاخر تازه‌وارد ٣٥ ساله و رشید پیروتی ٣٦ ساله اعلام کردند.

به گفته منابع محلی خانواده این دو شهروند ایرانی تاکنون موفق به انتقال اجسادشان به اشنویه نشده‌اند.

عبدالسلام مام‌عزیزی، فرماندار اشنویه، گفت که «بمباران مرز اشنویه با عراق صحت دارد اما این اقدام در خاک عراق صورت گرفته و تعدی به خاک ایران صورت نگرفته است».

فرماندار اشنویه خبرهای منتشر شده درباره کشته شدن دو نفر در این بمباران را تایید کرد اما گفت: «در بمباران مرز اشنویه و عراق از سوی ارتش ترکیه، دو نفر جان‌باختند اما هویت این افراد که ایرانی بوده یا تبعه کدام کشورند هنوز مشخص نیست و موضوع از طریق کنسولگری در دست پیگیری است.»

مام‌عزیزی تاکید کرد که «هیچ حادثه ای در داخل خاک ایران و در شهر اشنویه رخ نداده است و از اینکه در خاک عراق چه اتفاقی رخ داده یا عامل خاصی باعث شده افرادی جان خود را از دست بدهند، اطلاعات کامل و موثقی در دست نداریم.»

سایت خبری مکریان‌نیوز اما کشته شدن دو ایرانی در این بمباران را تایید کرد و خبر داد که «دو جوان اهل اشنویه که برای جمع آوری گیاهان بهاری به ارتفاعات کوهستان رفته بودند» در جریان بمباران جنگنده‌های ترکیه، کشته شدند.

بستگان یکی از کسانی که از مرگ در این بمباران جان به در برده به این رسانه محلی گفتند که حوالی ساعت ده سه‌شنبه شب در ارتفاعات خاکورک سه نفر برای جمع‌آوری گیاهان بهاری رفته بودند که بر اثر این حمله، فاخر تازه‌وارد و رشید پیروتی کشته شدند.

ارتفاعات خاکورک در خاک اقلیم کردستان عراق و مرز اشنویه از جمله محل‌های حضور نیروهای گروه مسلح حزب کارگران کردستان ترکیه، پ‌کا‌کا، است و در گذشته نیز هدف بمباران جنگنده‌های ترکیه قرار گرفته است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More