شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در مدارس ایران؛ وزارت بهداشت می‌گوید اکثر کارکنان مدارس ابتلا به کرونا را اظهار نمی‌کنند

 

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، می‌گوید کارکنان در «اکثر مدارس» کشور ابتلای خود به کرونا را اطلاع نمی‌دهند. وی با این حال آمار یا جزئیاتی در این باره ارائه نکرد و فقط گفت عدم خوداظهاری کارکنان در اکثر مدارس کشور مشاهده می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین با اشاره به مشکلات موجود برای رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی، برخی از این مشکلات را «تجمع والدین در مقابل در، یا داخل مدرسه»، «کمبود امکانات کافی بهداشتی در مدارس» و «تهویه نامناسب کلاس‌ها» ذکر کرد.

وزارت آموزش و پرورش گزارشی جامع درباره میزان شیوع کرونا در مدارس و تعداد دانش‌آموزان و معلم‌های مبتلا به این بیماری منتشر نکرده است. با این حال اظهارات پراکنده برخی مقام‌های محلی در این باره منتشر شده که در برخی موارد صرفا تکذیب‌ خبرها بوده است.

در یکی از تازه‌ترین موارد، خبرگزاری ایلنا از جان باختن یک معلم جوان گناوه‌ای، به نام زهره رستمی، بر اثر ابتلا به کرونا خبر داده است؛ اما رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفته است که این فرد سال گذشته معلم هنرستان بود اما «امسال در مدرسه حضور نداشته و ابتلای او خارج از مدرسه صورت گرفته است.»

خبر ابتلا به کرونای سه نفر از معلمان در منوجان کرمان نیز در روزهای گذشته منتشر شد اما مهران باهری، رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، می‌گوید این سه معلم «نسبت فامیلی دارند و هیچ‌گونه ارتباطی بین ابتلای این معلمان به کرونا با بازگشایی مدارس وجود ندارد».

همزمان بهروز کلیدری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نیز از ابتلا به کرونای ۱۶۰ دانش‌آموز و ۴۸ معلم در این استان خبر داده است.

گزارش‌هایی نیز درباره تعطیلی مدارس چهار شهر در استان لرستان به دلیل ابتلای دانش‌آموزان به کرونا منتشر شده است. علی‌رضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش این استان، می‌گوید در حال حاضر کمتر از ۱۵ درصد مدارس لرستان فعالیت حضوری دارند.

سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، نیز گفت که مدارس ایلام، آبدانان، دره‌شهر و ایوان به دلیل شرایط قرمز شیوع کرونا تعطیل هستند.

پیش از این نیز مدارس استان قم تعطیل اعلام شده بود.

آمار رسمی جان‌باختگان روزانه کرونا که به حدود ۱۰۰ نفر کاهش یافته بود از هفته پیش بار دیگر روندی صعودی پیدا کرده و ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت، روز پنجشنبه گفت دیگر رنگ‌های قرمز، نارنجی و سبز معنی ندارد و «کل کشور در حالت قرمز و هشدار قرار دارد.«

بنابر تازه‌ترین آماری که سخنگوی وزارت بهداشت روز جمعه اعلام کرد، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۴نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند و مجموع قربانیان در ایران به ۲۳ هزار و ۹۵۲ نفر رسید.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More