شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در ایران؛ وضعیت تهران «قرمزتر» شد

 

ستاد ملی مقابله با کرونا از «قرمزتر» شدن وضعیت شیوع این بیماری در تهران خبر داده است؛ همزمان مقام‌های برخی شهرستان‌ها در استان‌های دیگر نیز نسبت به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها هشدار داده‌اند.

مینو محرز،‌ عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، یکشنبه ۳۰ شهریور گفت: «در حال حاضر با گذشت زمان بیماری کرونا نه‌ تنها کاهش نیافته بلکه وضعیت شهر تهران قرمزتر شده است.»

او به «جهش ویروس کرونا» در خردادماه اشاره کرد و افزود: «تغییراتی در آن به وجود آمد که موجب مبتلا شدن بسیاری از افراد در اقصی نقاط کشور شد.» 

محرز تغییرات متداول این ویروس را موجب سخت‌تر شدن شناسایی و درمان بیماری در شهرهای مختلف ذکر کرد.

همزمان با افزایش شمار مراجعان مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها، مسئولان حوزه بهداشت و سلامت در برخی استان‌ها، از جمله قم،‌ مرکزی،‌ فارس، لرستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، می‌گویند ظرفیت مراکز درمانی در برخی شهرستان‌ها تکمیل شده است.

به گفته یک عضو انجمن رادیولوژی ایران، انجام سی‌تی‌اسکن ریه در بیمارستان‌های علوم پزشکی ۹ استان پرجمعیت در مقایسه با سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر علیرضا زالی،‌ فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران،‌ شمار بستری‌های شبانه‌روزی در پایتخت را بالای ۵۰۰ نفر دانست و از تبدیل آن به الگوی ثابت خبر داد.

او هشدار داد: «اگر در هفته آینده هم این الگوی افزایش آمار را در تهران داشته باشیم،‌ نشان‌دهنده آن است که ما باید در انتظار اوج‌گیری مبتلایان به این بیماری باشیم.»

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران وضعیت تهران را «قرمز و پرخطر» عنوان کرد.

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران، نیز از افزایش ۱۰ درصدی موارد بستری کرونا در بیمارستان‌ها طی چند روز گذشته خبر داده است.

با این حال روز شنبه ایرج حریرچی،‌ معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، این وضعیت را مختص تهران ندانست و اشاره کرد وضعیت کل کشور «قرمز و در حال هشدار» است.

پیشتر شماری از پزشکان و کارشناسان و مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین ستاد مقابله با کرونا و سازمان نظام پزشکی به مقام‌های دولت هشدار داده بودند با برگزاری عزاداری‌های محرم،‌ مسافرت‌های همزمان با تعطیلات و بازگشایی مدارس تشدید بیماری اتفاق خواهد افتاد.

اکنون خبرگزاری مهر به نقل از یک استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گزارش داده موج سوم در سطح بالاتری از موج دوم در کشور آغاز شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More