شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کارگران فولاد اهواز کفن‌پوش به خیابان آمدند

 

گروهی از کارگران فولاد اهواز برای بیست و پنجمین روز متوالی در این شهر دست به تجمع مقابل برخی نهادهای دولتی زدند.

بر اساس گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال، برخی از تجمع‌کنندگان با پوشیدن کفن در تجمع روز دوشنبه ۱۹ آذرماه حاضر شده‌اند.

معترضان در تجمع مقابل فرمانداری اهواز شعارهایی مانند «فرماندار و استاندار، بی‌عرضه و بی‌خیال» و «‌نه حاکم نه دولت، نیستند حریف کارگر» سرداده‌اند و بنا بر گزارش‌های رسیده، در مقابل دفتر «موسوی جزایری» امام جمعه اهواز نیز دست به تجمع زده‌اند.

گروه ملی صنعت فولاد از سوی گروه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا در اهواز مدیریت می‌شد.

این واحد صنعتی بعد از اعدام امیرمنصور آریا به اتهام فساد اقتصادی زیر نظر قوه‌قضاییه قرار گرفت و بعد به بخش خصوصی منتقل شد.

کریم یاوری نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور رسیدگی به بنگاه‌های شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و فولاد خوزستان روز یکشنبه ۱۸ آذرماه از پرداخت بخشی از مطالبات کارگران این کارخانه‌ها خبر داده بود.

او به ایسنا گفت: «با پیگیری‌های انجام شده تمام ۳۰۰۰ کارگر گروه ملی فولاد از سه ماه حقوق معوق، دوماه را به طور کامل دریافت کردند و تنها یک ماه باقی مانده است که در انتظار تحقق تعهدات سهامدار برای پرداخت آن هستیم.»

یاوری  بخشی از مشکلات کارخانه فولاد اهواز را متوجه بانک ملی کرده و گفته بود: «۷۰ درصد سهام گروه ملی فولاد متعلق به بانک ملی است و متاسفانه این بانک در ایفای تعهدات خود به عنوان سهامدار توجه کافی و لازم را ندارد و قصور و کوتاهی بانک ملی در تامین مواد اولیه باعث به وجود آمدن مشکلات برای این کارخانه و کارگران آن شده است.»

بنابر اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان،  گروه ملی فولاد ایران به طور موقت امکان فروش صددرصد محصولات تولیدی خود به صورت آزاد را دارد و از فروش محصولات تولیدی خود در بورس معاف شده است.

امیر حسین نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان روز سوم آذر گفته بود:«با توجه به اینکه در حال حاضر تولید این شرکت پایین است با این مجوز می‌تواند در زمان کمتری، درآمد بیشتری را وارد شرکت و بخشی از مشکلات مالی خود را حل کند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More