شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

چهار میلیون دانش‌آموز در شبکه شاد وارد نشده‌اند

 

مقام‌های آموزش و پرورش ایران تعداد دانش‌آموزانی را که در شبکه آموزشی «شاد» ثبت شده‌اند حدود ۱۰ میلیون و پانصدهزار نفر اعلام کردند؛ به این ترتیب و بر اساس آمار کل دانش‌اموزان در سال جاری که پیشتر چهارده‌ونیم میلیون تن اعلام شده بود، حدود چهار میلیون نفر به آموزش آنلاین دسترسی نیافته‌اند.

حسن الحسینی، مسئول برنامه شبکه آموزشی دانش‌آموز، اعلام کرد تاکنون ۱۰ میلیون  و ۳۱۲ هزار دانش‌آموز و ۵۵۰ هزار معلم در این شبکه احراز هویت شده‌اند.

شاپور محمدزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش، تعداد دانش‌آموزان را ۱۴ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۴۴  اعلام کرد.

به این ترتیب بیش از چهار میلیون و ۱۵۶ هزار نفر هنوز وارد این شبکه نشده‌اند که این رقم حدود ۲۹ درصد دانش‌آموزان را شامل می‌شود.

دولت حسن روحانی با وجود مخالفت‌ها مدارس را از روز ۱۵ شهریور بازگشایی کرد. با این حال رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند که حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست.

مقام‌های آموزش و پرورش همچنین از ادامه برنامه‌های اینترنتی و تلویزیونی برای آموزش دانش‌آموزان خبر داده‌اند.

پیش از این گزارش‌هایی درباره مشکلات دانش‌آموزان برای ورود به شبکه شاد از جمله نداشتن تبلت و اینترنت منتشر شده است.

 در همین حال مجید باجلان، معاون اداری و مالی کمیته امداد، اعلام کرد که ۷۵۰ هزار دانشجو و دانش‌آموز تحت پوشش این کمیته هستند و در مرحله اول قرار شده ۵۰ هزار تبلت برای آنان تهیه شود.

او گفت: «اولویت ما خانواده های چند فرزندی و در مناطق محروم است.»

در همین حال، پنجشنبه هفته پیش والدین و دانش‌آموزان روستای «سرچاه» در بخش مرکزی و دهستان بینالود نیشابور با حضور در  آموزش‌ و پرورش این شهرستان، به عدم حضور معلمین در این مدرسه اعتراض کردند.

به گزارش «صبح توس» حسن سرچاهی، پدر یکی از دانش‌آموزان گفت: «اینترنت روستا به‌ شدت ضعیف است و مردم نیز از نظر مالی توانایی تأمین تجهیزات مدرن را ندارند و دانش‌آموزان نمی‌توانند در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند به همین دلیل کلاس‌های حضوری برای ما بهتر است».

با این حال گروهی دیگر از خانواده‌های دانش‌آموزان با حضور فرزندانشان در مدرسه مخالفت کرده‌اند.

مقامات وزارت آموزش و پرورش گزارشی درباره وضعیت شیوع کرونا در مدارس منتشر نکرده‌اند.

پیش از این افشین ترکارانی، سرپرست فرمانداری «سلسله» در استان لرستان، خبر داده بود که از ۱۵ تا ۲۱ شهریور ۳۹ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این شهرستان به کرونا مبتلا شدند.

 
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More