شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پیام دونالد ترامپ از مرکز پزشکی والتر رید: نه فقط برای آمریکا بلکه برای همه جهان مبارزه می‌کنم

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، با انتشار یک پیام ویدیویی از مرکز پزشکی والتر رید در صفحه توییتر  خود، تاکید کرد که حالش نسبت به روز گذشته «خیلی بهتر» است و گفت این اتفاق برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان افتاده و من نه فقط برای آمریکا بلکه برای همه جهان مبارزه می‌کنم تا این ویروس را شکست دهم.

رییس‌جمهوری آمریکا پس از مثبت شدن آزمایش کرونای خود و همسرش ملانیا، بانوی اول ایالات متحده، از عصر روز جمعه یازدهم مهر ماه برای ارزیابی پزشکی به مرکز پزشکی ملی نظامی والتر رید در ایالت مریلند در همسایگی پایتخت منتقل شد.

دونالد ترامپ یک روز بعد، شامگاه شنبه دوازدهم مهر، با انتشار پیامی تصویری از مرکز پزشکی والتر رید در صفحه توییتر خود، گفت: وقتی به اینجا آمدم، حالم خیلی خوب نبود. الان حالم خیلی بهتر شده است، باید برگردم. ما هنوز باید آمریکا را دوباره به عظمت برگردانیم. من برمی‌گردم فکر می‌کنم به زودی برمی‌گردم.

ترامپ در پیامی تصویری با اشاره به بیماری خود و ابتلای میلیون‌ها نفر در جهان به کرونا، گفت: «این اتفاقی است که افتاده و برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هم مشابه این اتفاق افتاد و من برای آنها هم می‌جنگم. نه فقط برای آمریکا بلکه برای همه جهان مبارزه می‌کنم که این ویروس را شکست دهیم.»

در بخشی از این پیام ترامپ گفت که می‌توانست در کاخ سفید بماند تا در امان باشد چون به او می گفتند که «آنجا را ترک نکن. حتی به طبقه پایین نرو و فقط در طبقه بالا بمان. با دیگران حضوری ملاقات نکن. با کسی حرف نزن. او گفت که «من اما نمی‌توانستم. من باید بیرون بروم. اینجا آمریکا است. اینجا بهترین کشور جهان است.»

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد که نمی‌توانست خودش را حبس کند تا اتفاقی نیفتد. او گفت که ما باید با مشکل روبرو شویم. من به عنوان یک رهبر باید با مشکلات مواجه شوم. اگر کسی چنین نکند، رهبر بزرگی نخواهد بود.

او همچنین گفت که «الان اتفاقاتی می‌افتد که شبیه معجزه است. وقتی من این حرف را می‌زنم بعضی‌ها انتقاد می‌کنند. اما این اتفاقات شبیه معجزه است و از طرف خدا به سوی ما می‌آید. من فقط می‌خواهم بگویم که حال من بهتر است.»

ترامپ افزود که من حالم خیلی خوب است. بانوی اول هم حالش خیلی خوب است. می خواهم از همه تشکر کنم. ملانیا از من خواست تا عشق و احترامش را به کشور بیان کنم. ما هر دو خوبیم. ملانیا به خوبی از پس این بیماری برآمده است.

رییس‌جمهوری آمریکا در ادامه پیام ویدیویی خود ضمن تشکر از «کادر درمانی حرفه‌ای، دکترها، پرستاران و دیگر کارکنان مرکز درمانی والتر رید، همچنین از آمریکایی‌هایی که با او ابراز همدردی کرده‌اند و نیز از رهبران کشورهای دیگر که پس از ابتلای او به کرونا پیام داده‌اند، تشکر کرد و گفت این محبت‌ها را فراموش نمی‌کند.

ساعاتی قبل از انتشار پیام ویدیویی ترامپ از مرکز پزشکی والتر رید،‌شان کانلی پزشک کاخ سفید نیز در تشریح وضعیت جسمی رییس جمهوری آمریکا، تاکید کرد که «حال او خوب است» و افزود که ترامپ در ۲۴ ساعت گذشته تب نداشته است.

کانلی در حضور جمعی از پزشکان و پرستاران در بیمارستان نظامی والتر رید به خبرنگاران گفت: «من و تیم [پزشکی] از پیشرفتی که رییس جمهوری کرده بسیار راضی هستیم.»

او افزود: «همانطور که دیروز اعلام شد، پس از مشورت با این گروه [پزشکان]، من توصیه کردم ما رییس جمهوری را در چارچوب تدابیر پیشگیرانه و ارائه نظارت دقیق و همه مراقبت‌هایی که او ممکن است نیاز داشته باشد، به بیمارستان والتر رید منتقل کنیم.» 

به گفته پزشکان مرکز پزشکی والتر رید در جریان حضور ترامپ در این مرکز، عملکرد قلب و کلیه او تحت نظر است ولی رییس جمهوری آمریکا زیر دستگاه اکسیژن نیست، تنگی‌نفس ندارد و برای راه رفتن در داخل بیمارستان با مشکلی مواجه نشده است. 

بر اساس اظهارات پزشکان، اکنون میزان اکسیژن خون ترامپ ۹۶ درصد است که نشان می‌دهد وضعیت او از این نظر نگران‌کننده نیست. با این حال کانلی گفت که ترامپ هفتاد و چهار ساله، از سرفه، احتقان خفیف و خستگی رنج می‌برد، اما این علائم «در حال کاهش و بهبود است».

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More