شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پمپئو: همه کشورها از قطعنامه بازگشت تحریم‌ها علیه ایران پیروی کنند

 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد واشینگتن انتظار دارد تمام کشورها قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را رعایت کنند.

پمپئو که به سورینام در آمریکای جنوبی سفر کرده است، روز پنجشنبه در نشستی خبری به همراه رییس جمهوری این کشور گفت: «آمریکا مایل است همه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد [علیه ایران] به اجرا درآید و دوشنبه آینده مجموعه جدیدی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به اجرا در خواهد آمد.»

او با تاکید بر اینکه «از تمام کشورها می‌خواهیم از این تحریم‌ها حمایت کنند» گفت ایالات متحده انتظار دارد هر کشوری به گونه‌ای مطابق با آنچه سازمان ملل متحد در نظر گرفته رفتار کند؛ «انتظارات ما روشن است.»

پمپئو پیشتر نیز در یک نشست خبری با دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا، از بازگشت همه تحریم‌ها علیه ایران از روز بیستم سپتامبر خبر داده بود.

همچنین در روزهای اخیر دیگر مقام‌های آمریکایی، از جمله الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، بارها اعلام کرده‌اند که اعمال همه تحریم‌ها علیه ایران از سر گرفته خواهد شد.

قرار است مقام‌های آمریکایی در روزهای آینده درباره شیوه دقیق اعمال مجدد این تحریم‌ها توضیحات بیشتری ارائه کنند.

با این حال محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در پیامی توییتری نوشت: «هیچ اتفاق جدیدی در ۲۰ سپتامبر رخ نمی‌دهد.»

همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از چند منبع که نام‌شان ذکر نشده گزارش داده است که دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا، قرار است با امضای یک فرمان اجرایی ناقضان تحریم تسلیحاتی ایران را مشمول تحریم‌های ثانویه قرار دهد و آنها را از دسترسی به بازار آمریکا محروم کند.

مورگان ارتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز با اشاره به چرخش در سیاست‌های آمریکا درباره ایران در دوران ترامپ، تاکید کرد که رییس جمهوری آمریکا در چهار سال گذشته به جای پرداخت میلیاردها دلار به رژیم ایران، به اسرائیل و متحدان آمریکا در خلیج فارس قدرت بخشید.

اورتگاس تاکید کرد که ترامپ طی دوران ریاست جمهوری خود تدابیر سرنوشت‌سازی را برای بازگرداندن صلح به منطقه خاورمیانه اتخاذ کرد.

 
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More