شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پمپئو: هدف تحریم‌ها رژیم ایران است، نه مردم

 

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا می‌گوید هدف تحریم‌های این کشور علیه ایران، حکومت جمهوری اسلامی است و نه مردم ایران.

او در پیامی که روز یک‌شنبه ۱۳ آبان‌ماه در حساب توییتری خود و در آستانه بازگشت دور دوم تحریم‌ها منتشر کرد، نوشت: «هدف ما این است که ایران را وادار کنیم از فعالیت‌های مخربش دست بکشد.»

پمپئو در ادامه گفت: «این تحریم‌ها رژیم ایران را هدف قرار خواهد داد نه مردمی را که از سوءمدیریت، دزدی و بی‌رحمی دولت‌شان متحمل درد و رنج شده‌اند.»

این اظهارات یک روز پس از آن مطرح می‌شود که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، در واکنش به بازگشت دور جدید تحریم‌ها گفت واشنگتن «جنگ روانی گسترده‌ای» علیه ایران به راه انداخته و می‌خواهد بین مردم ایران هراس و دلهره ایجاد کند.

قاسمی در ادامه افزوده بود دولت ایران تمهیدات لازم برای مقابله با تحریم‌ها را اتخاذ کرده است و «هیچ جای نگرانی وجود ندارد».

دولت آمریکا اردیبهشت ماه سال جاری از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و اعلام کرد تحریم‌هایی که به دلیل امضای برجام لغو شده بودند، بازخواهند گشت.

دور اول این تحریم‌ها از مرداد ماه آغاز شد و از ۱۳ آبان دور دوم تحریم‌ها آغاز می‌شود. دور دوم تحریم‌ها فروش نفت و گاز ایران را هدف گرفته و مقام‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که به دنبال به صفر رساندن صادرات نفت ایران هستند.

با وجود این، برایان هوک، مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، ماه گذشته گفت هدف از تحریم‌های آمریکا، تاثیر گذاشتن بر تجارت در زمینه‌های بشردوستانه از جمله غذا و دارو نیست و مقام‌های جمهوری اسلامی به مردم ایران اطلاعات غلط می‌دهند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More