شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پلیس روسیه بیش از ۶۰۰ معترض را بازداشت کرد

پلیس روسیه بیش از ۶۰۰ نفر از معترضان را در جریان تظاهرات ضد دولتی بازداشت کرد. 

علیرغم ممنوعیت اعلام‌شده از سوی پلیس و هشدار نسبت به برگزاری هرگونه تجمع اعتراضی، صدها نفر  روز شنبه ۱۲ مرداد در مسکو دست به اعتراض زدند

در همین حال پلیس روسیه روز شنبه لیوبوف سوبول، از فعالان برجسته اپوزیسیون، را قبل از آغاز راه‌پیمایی اعتراضی برای برگزاری انتخابات آزاد در این کشور بازداشت کرد. 

سوبول از مردم روسیه خواسته بود در راه‌پیمایی روز شنبه شرکت کنند. نهادهای رسمی روسیه از دادن مجوز به این برنامه اعتراضی خودداری کردند.

سوبول که خود در اعتصاب غذا به سر می‌برد هنگامی که سوار بر تاکسی برای عزیمت به محل راه‌پیمایی بود بازداشت شد. 

در اعتراضات هفته گذشته، حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر از معترضین بازداشت شدند. جنبش اپوزیسیون روسیه نیز تحت پیگرد قضایی قرار گرفته است.

اعتراضات در مسکو در حالی شدت گرفته است که نامزدهای انتخابات پارلمانی که در ماه آینده برگزار می‌شود رد صلاحیت شده‌اند. 

موج اعتراضی اخیر به یکی از وخیم‌ترین بحران‌های سیاسی در سال‌های اخیر در روسیه تبدیل شده است. 

حدود ۶ هزار نفر در شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کردند در تظاهرات روز شنبه برای «بازگرداندن حق انتخاب» شرکت می‌کنند.

نامزدهای انتخابات پارلمان نیاز به جمع کردن امضا از شهروندان دارند، اما نهاد برگزارکننده انتخابات می‌گوید اکثر امضاهای نامزدهای اپوزیسون جعلی بوده است.

با این حال، نامزدهای اپوزیسیون از جمله نزدیکان آلکسی ناوالنی، شاخص‌ترین چهره اپوزیسیون، می‌گویند ردصلاحیت‌ها همه خودسرانه صورت گرفته و نظارت استصوابی به‌عنوان ابزاری علیه آنان به کار گرفته شده است.

رهبران اپوزیسیون امیدوارند بتوانند در انتخابات ماه سپتامبر به انحصار نیروهای وابسته به کاخ کرملین در پارلمان این کشور پایان دهند. 

ناوالنی و دیگر رهبران معترض از نفوذ فساد در پارلمان روسیه انتقاد کرده‌اند. 

ناوالنی که در حال حاضر زندانی است هفته گذشته در پی گمانه‌زنی درباره احتمال مسمومیت به بیمارستان منتقل شد. هر چند یک آزمایشگاه وابسته به دولت روسیه وجود هرگونه مسومیت را رد کرد.

دادستانی مسکو در بیانیه‌ای هشدار داده است که نیروهای پلیس «تمامی اقدامات لازم» را برای برخورد با معترضان در پیش خواهند گرفت. 

پلیس مسکو همچنین به منظور پیشگیری از گسترده شدن اعتراضات خواستار تعویق برگزاری مسابقات لیگ برتر روسیه شده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More