شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پلیس بازداشت‌کننده جورج فلوید به قتل درجه دو متهم شد؛ سه مامور دیگر هم دستگیر شدند

کیس الیسون، دادستان مینه‌سوتا، درک شاوین، مامور پلیسی را که زانوی خود را بر روی گردن جورج فلوید گذاشته بود، به قتل درجه دو متهم کرد و همزمان سه مامور پلیس دیگر حاضر در صحنه کشته‌ شدن فلوید  نیز به معاونت در جرم متهم شد و تحت بازداشت قرار دارند.

دادستان مینه‌سوتا، عصر چهارشنبه اعلام کرد که درک شاوین، مامور پلیسی که زانوی خود را بر روی گردن جورج فلوید گذاشته بود، به قتل درجه دو متهم شده است. این مامور پلیس که تصاویرش درحالی که زانوی خود را بر پشت گردن جورج فلوید گذاشته میلیون‌ها بار در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، پیشتر به قتل درجه سه متهم شده بود.

از سوی دیگر  به گفته بنجامین کرامپ، وکیل خانواده فلوید، دادستان مینه‌سوتا به آنها گفته علیه سه پلیس دیگری که در صحنه قتل جورج فلوید حضور داشتند تحت عنوان معاونت در جرم، ایراد اتهام کرده‌ است و در نهایت روز چهارشنبه چهاردهم خرداد ماه، هر سه پلیس بازداشت شدند. 

شاوین به همراه سه مامور پلیس دیگر به نام‌های توماس لین، جی كونگ و تئو تائو  از زمان کشته شدن جورج فلوید از پلیس مینه‌سوتا اخراج شدند اما بازداشت شاوین چند روز پس از آغاز اعتراضات به خشونت پلیس در شهرهای مختلف آمریکا انجام شد.

وکیل خانواده جورج فلوید دو روز قبل گفت نتایج کالبد شکافی نشان داد همان چیزی که در ویدیو مشاهده می‌شود سبب قتل او بوده است.

او گفت که فشار زانوی یک مامور پلیس به گردن جورج فلوید و وزن دو مامور پلیس دیگر روی کمر او سبب شده تا راه رسیدن خون به مغز و راه تنفس او مسدود شود.

وکیل خانواده جورج فلوید تاکید کرد که نتایج کالبدشکافی و چگونگی خفگی نشان می‌دهد که همه پلیس‌های حاضر در صحنه بازداشت جورج فلوید در قتل او نقش داشتند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More