شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پرونده زیر گرفتن دو زن در ارومیه بعد از تذکر حجاب؛ راننده بازداشت شد

در پی گزارش‌ها درباره زیر گرفتن دو زن جوان عابر پیاده از سوی راننده یک خودرو پژو پرشیا در ارومیه پس از «‌تذکر حجاب» به آنها، مقام‌های رسمی این گزارش‌ها را تایید کردند و دادستان ارومیه از بازداشت این راننده خبر داد.

در همین حال صفحه اینستاگرام محسنی‌اژه رئیس قوه‌قضاییههم با انتشار پستی از دستور او برای رسیدگی فوری به این پرونده خبر داد.

حسین مجیدی، دادستان عمومی و انقلاب ارومیه روز دوشنبه ۱۸ مرداد به ایلنا گفت پس از اطلاع از این «تصادف عمدی»، فورا دستورات قضایی لازم صادر، و با همکاری نیروی انتظامی «عامل جرم» شناسایی و بازداشت شد.

ایلنا زمان بازداشت این راننده را شامگاه یکشنبه اعلام کرده است.

دادستان ارومیه با این وعده که «با قاطعیت به اتهام فرد خاطی رسیدگی شده و مورد مجازات قرار خواهد گرفت»، ادامه داد: «اجازه خودسری و بی‌قانونی به کسی نخواهیم داد و هر کسی جان و مال و ناموس و امنیت مردم را به مخاطره بیاندازد به شدت با او برخورد خواهد شد.»

پیشتر رسانه‌های محلی در ارومیه گزارش دادند راننده یک خودروی پرشیا به همراه یک سرنشین زن، یک‌شنبه هفدهم مرداد پس از آنکه در خیابان کاشانی این شهر به دو زن جوان عابر «تذکر حجاب» دادند، این دو زن عابر را به خاطر بی‌توجهی‌شان به «تذکر حجاب» با خودروی پرشیا زیر گرفتند.

بر اساس این گزارش‌ها، راننده و سرنشین این خودروی پرشیا پس از زیر گرفتن دو زن عابر، به دست‌کم دو خودرو و همچنین یک موتورسوار نیز با خودروی خود آسیب زدند و بعد از محل متواری شدند.

ایلنا نوشت هر دو زن قربانی به نزدیکترین مرکز اورژانس منتقل شدند و آسیب‌دیدگی یکی از آنها «زیاد» ‌است.

علاوه بر دادستان ارومیه، مسعود خرم‌نیا، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز گزارش‌ها در این زمینه و همچنین بازداشت راننده را تایید کرد.

خرم‌نیا این اقدام را «یک هنجارشکنی» خواند و قول داد «به محض وصول نتیجه» پرونده، در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.

واکنش نماینده خامنه‌ای

همچنین بهنام دلریش، نماینده ولی فقیه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان‌غربی این اقدام راننده را «یک رفتار نادرست» خواند و گفت: «اجازه نمی‌دهیم این گونه مسائل امر به معروف و نهی از منکر را زیر سوال ببرد.»

تاکید این نماینده خامنه‌ای بر این که این گونه اقدامات «مربوط به امر به معروف و نهی از منکر نیست» در حالی است که پیشتر اقدامات مشابهی در دیگر شهرهای ایران نیز روی داده است.

سال گذشته دو امام جمعه بجنورد و اصفهان خواستار «ناامن کردن زندگی بدحجابان» شده بودند.

ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز جمعه این شهر «بدحجابی» را «ویروس» خوانده و گفته بود: «مبادا ویروس کرونا ما را از سایر ویروس‌ها غافل کند.»

مرضیه ابراهیمی، یکی از زنان قربانی اسید‌پاشی در اصفهان با اشاره به سخنان تهدیدآمیز امام‌جمعه این شهر علیه زنان، گفت در سال ۹۳ در پی اسید‌پاشی‌ها، وحشت اصفهان را فراگرفته بود و «این داستان دوباره در حال تکرار است.»

سهیلا جورکش، قربانی دیگر اسیدپاشی هم در حساب اینستاگرامش نوشت: «اسیدپاشی‌های قبلی هنوز تمام نشده است.»

وعده رسیدگی به جرم راننده خودرو پرشیا در ارومیه در حالی است که با گذشت سال‌ها از وقوع اسیدپاشی‌های سریالی علیه زنان در اصفهان، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و قوه قضاییه جمهوری اسلامی، تاکنون عامل یا عاملان این اسیدپاشی‌ها را معرفی و

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More