شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پرونده جدید نازنین زاغری در راه دادگاه

 

موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه‌ انقلاب تهران،‌ از تعیین وقت پرونده جدید نازنین زاغری،  شهروند دو تابعیتی، ایرانی- بریتانیایی که پیشتر به ۵ سال حبس محکوم شده بود خبر داد و گفت: «تا جایی که اطلاع دارم، این پرونده تعیین وقت شده اما اطلاع ندارم دادگاه چه تاریخی را برای برگزار جلسه در نظر گرفته است».

به گزارش تسنیم،‌ رئیس دادگاه‌ انقلاب تهران، روز شنبه ۱۹ خرداد در مورد این پرونده تاکید کرد که  «کیفرخواست هم برای زاغری ارسال شده است».

او در پاسخ به این سؤال که «آیا زاغری وکیل انتخاب کرده یا خیر و اینکه وکیل وی از فهرست وکلای مورد تایید رئیس قوه‌قضاییه موضوع تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری است یا خیر؟» اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

پیشتر ریچارد رتکلیف همسر نازنین زاغری، در بیانیه‌ای گفته بود،« در دادگاه روز شنبه ۱۹ مه، نازنین با اتهامات جدیدی روبه رو شده است».

از سوی دیگر خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه روز  دوشنبه ۲۱ مه گفته است که نازنین زاغری رتکلیف در جریان روند دادرسی در شبعه پانزدهم دادگاه عمومی و انقلاب گفته است که او «به وکیل نیاز دارد و دادگاه نیز تا حضور وکیل نازنین زاغری، وقت تجدید صادر می‌کند».

همچنین  این خبرگزاری گزارش داده است که به نازنین زاغری-راتکلیف بدلیل نداشتن وکیل هیچ اتهامی تفهیم نشده است.

همسر نازنین زاغری، پیش از این، با انتشار نامه‌ای از بدقولی‌های مسئولان جمهوری اسلامی ایران گلایه کرده و گفته بود: «وعده داده بودند که نازنین را پیش از کریسمس آزاد کنند، سپس وعده مرخصی او پس از کریسمس را دادند، اکنون می‌گویند باید به حبس خانگی برود».

نازنین زاغری رتکلیف، ۳۹ ساله،  در حال حاضر در حال طی کردن یک دوره حبس پنج ساله به اتهام «جاسوسی» است.

نازنین زاغری رتکلیف،  ساکن شمال لندن از ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی، زمانی که به همراه دخترش در حال خروج از فرودگاه بود، دستگیر و به کرمان منتقل شد.

او همواره اتهامات وارده از سوی مقامات قوه قضاییه را رد کرده و گفته است، تنها به‌منظور دیدار دخترش گابریلا با پدربزرگ و مادربزرگش به ایران سفر کرده بود.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More