شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پدر روح‌الله زم: اجرای حکم اعدام را نه به خانواده و نه به وکیل اطلاع نداده بودند

محمدعلی زم یک بار دیگر با انتشار متنی اعلام کرد حکم اعدام فرزندش روح‌الله زم، موسس و مدیر کانال تلگرام «آمد‌نیوز»، نه به خانواده و نه به وکیلش اطلاع داده نشده بود.

زم روز چهارشنبه ۲۶ آذرماه در یک پست اینستاگرامی اشاره کرد بامداد شنبه ساعت ۸ صبح از او برای تحویل جسد پسرش به صورت تلفنی دعوت شد و فرصت تقدیم لایحه اعتراض به حکم را نداشته است.

او نوشت پس از اجرای حکم اعدام در روز شنبه و صدور اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب در روز یکشنبه،‌ مجددا با وکیل پسرش تماس گرفته تا درباره اطلاع‌رسانی درباره زمان اجرای حکم مطمئن شود.

رییس سابق حوزه هنری در ادامه اشاره کرد: «در حضور برخی از اعضای خانواده، تلفنی از وکیل پرسش نمودم و ايشان نه‌تنها دريافت هرگونه ابلاغ را انکار نمود، بلکه گفت: فلانی شما که خود در جریان بودید، اساسا از اعلام رسانه‌ای حکم تا اجرای آن كه حدود ٧٢ ساعت و بيش از ۵۰ ساعت آن مصادف با تعطيلی پنجشنبه و جمعه بوده، فرصتی برای تقديم لایحه وجود نداشت تا من به وظیفه قانونی خود عمل كرده باشم!»

پیش از این دادسرای عمومی و انقلاب در اطلاعیه‌ای در پاسخ به انتقادها از عدم رعایت مواد قانونی در روند دادرسی و اجرای حکم زم آن را رد کرده بود.

این اطلاعیه اشاره کرد اجرای حکم روح‌الله زم «پس از ابلاغ به وکیل» و «رعایت کلیه ضوابط و مقررات» از جمله ملاقات با خانواده صورت گرفته است.

پیش از این محمدعلی زم در پی اعدام فرزندش در یک پست اینستاگرامی نوشته بود که ماموران امنیتی پرونده روز جمعه پیش از انجام آخرین ملاقات خانواده با روح‌الله زم از آن‌ها خواسته بودند درباره تایید حکم اعدام چیزی به این زندانی سیاسی نگویند.

پست‌های اینستاگرامی محمدعلی زم و اعتراض به اجرای حکم فرزندش در حالی صورت می‌گیرد که دادسرای تهران همچنین اشاره کرده بود ماموران سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات برای پدرش جلسه تبیینی برگزار کرده‌اند.

زم در جریان دادگاه از داشتن وکیل انتخابی محروم بود و از سوی ابوالقاسم صلواتی، رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب که به دلیل نقض حقوق بشر در فهرست‌ تحریم‌های آمریکا قرار گرفته، به اعدام محکوم شده بود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More