شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پاسخ سفیر ایران به ایران‌اینترنشنال: یک پنس هم برای شکایت خرج نکردیم

پس از صدور رأی «آفکام»، نهاد ناظر بر رسانه‌های بریتانیا، به نفع تلویزیون ایران اینترنشنال، حمید بعیدی‌نژاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن و شاکی اصلی پرونده، با انتشار توئیت‌های متعددی به این رأی واکنش نشان داد.

سفیر ایران در بریتانیا در توئیترش نوشت که برای شکایت از ایران اینترنشنال یک پنس هم خرج نکرده است.

بعیدی‌نژاد این توییت را در پاسخ به سخنان علی‌اصغر رمضانپور، سردبیر خبر ایران اینترنشنال، و دو روز پس از آن منتشر کرد که «آفکام»، شکایت سفیر ایران از ایران اینترنشنال را رد کرد.

بعیدی‌نژاد در توییت خود نوشت: «رمضانپور از مسئولین ایران اینترنشنال با وقاحت به دروغ ادعا کرده که سفارت ایران پول هنگفتی خرج شکایت به آفکام کرده است. رسما اعلام می‌نمایم این سفارت حتی یک پنس برای این شکایت هزینه نکرده است.»

سردبیر خبر ایران اینترنشنال در برنامه چشم‌انداز این تلویزیون با اشاره به این که سفیر ایران در بریتانیا دعوت ایران اینترنشنال برای گفت‌وگو را رد کرده گفت: من متاسفم که سفیر ایران پول مردم ایران را صرف شکایتی می‌کند که بعد در باره آن اطلاعات نادرست به مردم می‌دهد.

بعیدی‌نژاد در توییتی دیگر و در واکنش به برنامه چشم‌انداز ایران اینترنشنال در مورد رای نهایی آفکام، نوشت: «سردبیر شبکه ایران اینترنشنال همراه صادق صبا رئیس سابق بی‌بی سی‌فارسی، برای توجیه تروریستی نخواندن حملات اهواز دیشب کلی توجیهات می‌آوردند که نباید برای حملات مسلحانه عنوان تروریستی بکار برد. اما فراموش کرده‌اند که سیاست هر دو‌ شبکه اینست که حملات در داخل انگلیس را تروریستی اعلام کنند.»

 

سفیر ایران در انگلستان همچنین با انتقاد از شبکه ایران اینترنشنال به‌خاطر پخش نکردن توییت‌هایش، نوشت: «ایران اینترنشنال که امروز در برنامه‌های متعدد خبری خود، مرتبا از سفیر و سفارت ج.ا.ایران در لندن درخواست کسب نظر در مورد تصمیم آفکام می‌کرد، علیرغم ادعای بیطرفی و در سکوتی سنگین، کماکان از پخش خبر دیدگاه سفیر ایران که امروز حوالی ظهر بوقت لندن در چند توئیت منتشر شد، خودداری کرده است.»

گفتنی است، نهاد ناظر بر رسانه‌های بریتانیا، در بیانیه‌ای که در وبسایت این نهاد منتشر شده، نحوه پوشش خبری حمله مسلحانه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ به رژه نظامی اهواز در تلویزیون ایران اینترنشنال را «کاملا موجه»، «حرفه‌ای» و مطابق با قانون ارزیابی، و شکایت سفیر ایران را رد کرده است.

 

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More