شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پاسخ روحانی به نگرانی‌ها درباره بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی: بیمارستان‌ها امکانات کافی دارند

 

حسن روحانی،‌ رییس‌جمهوری ایران،‌ در واکنش به انتقادها و نگرانی‌ها درباره عواقب بهداشتی بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی و ادارات در بحران کرونا اظهار کرد امکانات و تجهیزات بیمارستانی به اندازه کافی تامین شده است.

روحانی روز دوشنبه ۱۸ فروردین‌ماه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی ضمن اشاره به طرح بازگشایی پلکانی کسب و کارها گفت: «با توجه به امکانات و تجهیزات بیمارستانی، پزشکان و پرستاران ما نباید نگران باشند.»

او افزود:«تا امروز آن‌ها با فداکاری اقدام کرده‌اند و ما هم تامین امکانات و تجهیزات به اندازه کافی انجام دادیم و از امروز به بعد هم بیشتر تامین و در اختیار مراکز درمانی قرار می‌دهیم.»

رییس‌جمهوری در واکنش به ابراز نگرانی متخصصان در زمینه بحران کرونا تایید کرد که در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی ممکن است دوباره «شرایط سخت» به وجود آید.

روحانی در ادامه از فشار اقتصادی به سه میلیون خانواده‌ محروم خبر داد و اضافه کرد آن‌ها «تحت فشار» قرار دارند. او اشاره کرد که برای این خانوارها بسته حمایتی از ۲۰۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان اختصاص داده شده که یک مرحله از آن پرداخت شده است. 

به گفته او، همچنین وام‌های یک تا دو میلیون تومانی با نرخ چهار درصد برای چهار میلیون خانواده که قشر کم‌درآمد محسوب می‌شوند، در نظر گرفته خواهد شد.

روحانی اضافه کرد: «اعتبار یک میلیون تومانی در اختیار همه دریافت‌کنندگان یارانه که بیش از ۲۳ میلیون خانوار هستند، قرار خواهد گرفت و در طول ۲۴ ماه به تدریج از یارانه آن‌ها کم خواهد شد.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More