شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ویروس کرونا در کمتر از دو هفته به همه استان‌های ایران رسید

با تایید ثبت مواردی از ابتلا به کرونا در استان‌های چهارمحال و بختیاری، زنجان و خراسان شمالی و اعلام بستری شدن ۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در استان بوشهر، این ویروس طی کمتر از دو هفته پس از اعلام رسمی شیوع آن، به هر ۳۱ استان ایران گسترش یافت.

این درحالی است که اکنون شیوع کرونا در هفت استان قم، تهران، گیلان، گلستان، مرکزی، مازندران، البرز بحرانی است تا آنجا که صدها تن مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و به گزارش منابع آگاه ایران‌اینترنشنال، شمار تلفات جانی ویروس کرونا در ایران به ۴۲۸ نفر رسیده است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه دوازدهم اسفند از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد. راشد جزایری گفت: «با گذشت ده روز از شیوع بیماری کرونا در کشور اولین بیمار آلوده به  ویروس کرونا دارای بیماری زمینه‌ای آسم هم اکنون با حال عمومی رضایت بخش در قرنطینه بیمارستان هاجر شهرکرد نگهداری می‌شود.»

رییس بهداشت چهارمحال و بختیاری منشا ابتلای این بیمار به کرونا را نامشخص عنوان کرد و گفت: «این فرد در هفته‌های اخیر مسافرت داشته است و  عامل انتقال بیماری وی در دست بررسی است.»

مقام‌های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و مقام‌های وزارت بهداشت تا دوازده روز بعد از اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران تاکید داشتند که وضعیت چهارمحال و بختیاری از نظر شیوع کرونا «سفید» است، اما روز دوشنبه دوازدهم اسفند همزمان با اعلام رسمی ابتلای یک بیمار در این استان، رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت که «از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۶۰ نفر مشکوک به آلودگی به این ویروس در بیمارستان‌های‌‌شهرکرد،‌ بروجن، فارسان‌، لردگان و تامین اجتماعی شهرکرد بستری هستند.»

همزمان رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مثبت بودن نخستین مورد آزمایش ویروس کرونا در این استان خبر داد. احمد هاشمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: «پس از دریافت آخرین نتایج آزمایشات تخصصی، نخستین بیمار مبتلا به کرونا در استان خراسان شمالی به ثبت رسید.»

پرویز قزلباش، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، نیز از رسیدن ویروس کرونا به این استان خبر داد و گفت که «تست کرونای یک بیمار در این استان مثبت شده است.»

قزلباش با بیان اینکه  تا به روز دوشنبه دوازدهم اسفند هیچ مورد مثبت بیماری کرونا در این استان نبوده است، دلیل آنرا  خوب عمل کردن شبکه بهداشت و همچنین همراهی مردم توصیف کرد اما گفت: «روز سه‌شنبه سیزدهم اسفند نخستین بیمار مثبت آزمایشگاهی در زنجان ثبت شده است.»

استان خراسان شمالی نیز که تا دوازدهم اسفند از نظر شیوع ویروس کرونا سفید اعلام شده بود در این روز اولین مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرد.

با تایید رسمی ابتلای یک بیمار در استان خراسان شمالی از سوی احمد هاشمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی این استان، شیوع ویروس کرونا در یکی از آخرین استان‌های ایران نیز تایید شد. احمد هاشمی روز دوشنبه دوازدهم اسفند ماه، گفت: «پس از دریافت آخرین نتایج آزمایشات تخصصی، نخستین بیمار مبتلا به کرونا در استان خراسان شمالی به ثبت رسید.»

بوشهر استانی که تا روز دوشنبه همچنان مقام‌های وزارت بهداشت بر «سفید» بودن وضعیت آن در قبال شیوع ویروس کرونا تاکید داشتند نیز در حال حاضر به گفته سعید کشمیری ۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های آن بستری هستند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از میان ۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در این استان تا یازدهم اسفند ماه فقط از چهار بیمار نمونه‌برداری و به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال شده بود و طی دو روز گذشته نیز ۲۰ مورد جدید مشکوک به کرونا نیز  گرفته شده و به تازگی به تهران ارسال شده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More