شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
تکذیب سخنان فرمانده نیروی انتظامی تهران

وکیل شاکیان: کیوان امام‌وردی به تجاوز به ۳۰۰ زن اعتراف نکرده است

 

وکیل پنج نفر از شاکیان کیوان امام‌وردی، متهم به تجاوز و آزار جنسی تعدادی از زنان، سخنان فرمانده نیروی انتظامی تهران را تکذیب کرد و گفت که امام‌وردی به تجاوز به ۳۰۰ زن اعتراف نکرده است.

این وکیل در مصاحبه با روزنامه اعتماد که روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه منتشر شده،گفت که روز شنبه امام‌وردی را با دو نفر از موکلانش دیده و «نشانه‌ای از غم، پشيمانی يا استرس ناشی از اعتراف به ۳۰۰ مورد تجاوز در اين فرد ديده نمی‌شد، او حتی تمام گفته‌ها و اتهامات وارد از سوی موكلان من را تكذيب كرد و گردن نگرفت، چه برسد به ۳۰۰ نفر».

او اضافه کرد: «پيش از اين هم دو تن ديگر از موكلان من و ديگر شاكيان پرونده كه من وكيل آنها نيستم، گفته بودند كه اين متهم در مواجهه حضوری به‌شدت تمام روايت‌ها و اتهامات وارد بر خود را تكذيب كرده و من نمی‌دانم اين اقرار بر چه حسابی منتشر شده است.» 

به گفته وکیل شاکیان، امام‌وردی حضور تعدادی از شاکیان در خانه خود را تکذیب کرده و درباره برخی دیگر از شاکیان نیز گفته که حضورشان با خواست و رضايت آنان بوده است. او همچنین افزود که تعداد روايت‌های مربوط به تجاوز و آزار جنسی امام‌وردی بيش از ۴۰ مورد نبودند و اقرار به ۳۰۰ مورد تجاوز نمی‌تواند صحت داشته باشد.

 

 

در گزارش روزنامه اعتماد نام این وکیل اعلام نشده و تنها خانم قوشه معرفی شده است.

پیشتر حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، گفته بود: «متهم، به تجاوز به بیش از ۳۰۰ دختر طی ۱۰ سال اعتراف کرده است و ماموران پلیس از مخفیگاه او فیلم‌های سیاهی از تجاوز به ۴۶ دختر کشف کرده‌اند.»

رحیمی همچنین اعلام کرده بود که شاکیان متهم حدود ۳۰ نفر هستند و «۱۰نفر در مواجهه حضوری با متهم، او را شناسایی کردند».

با این حال وکیل پنج نفر از شاکیان امام‌وردی گفت که تنها ۹ نفر از شاکیان به صورت رسمی شکایت کرده‌اند.

قوشه درباره فیلمبرداری کیوان امام‌وردی از تجاوز به زنان نیز گفت: «ظاهرا اين فيلم‌ها از گوشی همراه متهم كشف شده‌اند، با اين‌كه قبلا اين فيلم‌ها از حافظه پاک شده‌اند، اما احتمالا با ريكاوری امكان دسترسی به اين فيلم‌ها ممكن شده است. اما تعداد آن با اطمينان قابل ذكر نيست.» 

به گزارش روزنامه همشهری، پرونده کیوان امام‌وردی در شعبه سوم دادسرای امنیت و اخلاقی زیر نظر بازپرس روح‌الله رضاپورگتابی، در دست بررسی است و قرار است که بازپرس پرونده امام‌وردی را به اتهام افساد فی‌الارض محاکمه کند.

در همین حال وکیل پنج نفر از شاکیان گفت که احتمالا پرونده به دو بخش تقسیم می‌شود که بخش شکایت موکلانش به دادگاه کیفری و اتهام «فساد فی‌الارض به دادگاه انقلاب ارجاع داده می‌شود».

قوشه پيش از اين نيز از موضع خود و موكلانش مبنی بر مخالفت با اعدام متهم گفته بود.

 

 

او تاکید کرد که خود و موكلانش در دوراهی قرار داشتند كه مثل هميشه سكوت كنند يا سكوت شكسته شود كه موكلان او تصميم گرفتند اين سكوت را بشكنند و هم‌زمان مخالفت خود را با اعدام متهم اعلام كنند و به عنوان جامعه مدنی بخواهند كه مجازات تغيير كند.  

او اضافه کرد: «اگر زنای به عنف ثابت شود، مجازات آن اعدام است. نه من به عنوان وكيل و نه موكلان به عنوان شاکی و نه قاضی پرونده نمی‌تواند حكم ديگری بدهد. قانون‌گذار برای اين جرم حدی، حكمی جز اعدام را منظور نكرده است.»

اوایل شهریورماه رییس پلیس تهران اعلام کرد فردی که به‌تازگی در توییتر روایت و گزارش‌هایی مبنی بر آزار و تعرض جنسی او به دختران دانشجو منتشر شده بود، بازداشت شده است.

 پیش از آن شماری از کاربران توییتر با انتشار تصاویری از مکالمات خود با امام‌وردی در رسانه‌‌های اجتماعی، گفته بودند که او آنها را به منزلش دعوت و پس از مست یا بیهوش کردن آنها، اقدام به آزار و تعرض جنسی می‌کرده است.

رسانه‌ها در آن زمان این فرد را دانش‌آموخته دانشگاه تهران معرفی کردند که در حوالی میدان انقلاب کتابفروشی داشته است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More