شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وکیل ایران اینترنشنال: اقدام‌های حکومت ایران بی‌شرمانه و ناقض قوانین بین‌المللی است

مارک استیفنس وکیل برجسته بریتانیایی که وکالت شبکه ایران اینترنشنال را به عهده دارد اقدام‌ جمهوری اسلامی در جرم انگاشتن فعالیت کارکنان این شبکه تلویزیونی را ناقض قوانین بین‌المللی و «‌بی‌شرمانه» توصیف کرد.

استیفنس در مصاحبه‌ای با ایران اینترنشنال در واکنش به اطلاعیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی درباره این شبکه گفت: «تلاش حکومت ایران برای آزار اشخاصی که از حق آزادی بیان استفاده می‌کنند  در تناقض با کنوانسیون‌های سازمان ملل و بسیاری دیگر از معاهدات بین‌المللی است.»

 

 

 

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۹ آذر با انتشار اطلاعیه‌ای از  توقیف اموال کارکنان ایران اینترنشنال در ایران خبر داد و آنها را تهدید به تعقیب بین‌المللی کرد.

در این اطلاعیه، فعالیت‌های شبکه ایران اینترنشنال و کارکنان آن، مصداق همکاری با «‌دشمنان جمهوری اسلامی» و «‌تروریستی» خوانده شده است. 

وکیل شبکه ایران اینترنشنال در واکنش گفت که او تمامی  اقدام‌های لازم را برای «پاسخ به اتهام‌های ناروا و بی‌مورد» علیه کارکنان ایران اینترنشنال ترتیب خواهد داد تا «بیگناهی کسانی که به ناحق متهم شده‌اند» را ثابت کند.

استفیس که سابقه دفاع از چهره‌هایی چون جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس را در کارنامه دارد، همچنین گفت: «جرم انگاشتن روزنامه‌نگاری که امروز ما شاهد آنیم یک روند جدید در جهان است و هر کشوری که حقایق مطرح شده را بر خلاق خود ببیند به روزنامه‌نگاران اتهام‌هایی وارد می‌کند که اغلب اتهام‌هایی ناروا و غیرمرتبط با زمینه فعالیت آنهاست.»

وکیل ایران اینترنشنال تاکید کرد: «اتهام‌زنی‌های حکومتی علیه روزنامه‌نگاران اغلب با اهداف سیاسی مطرح می‌شود چرا که کشورها از پذیرش انتقادهای وارده سرباز زده و به مزاقشان خوش نمی‌‌آید.»

پیشتر، قوه‌قضاییه ایران، کارکنان ایران اینترنشنال را به دلیل پوشش اعتراض‌های اخیر در ایران ممنوع المعامله کرده بود. 

خبرگزاری میزان وابسته به قوه‌قضاییه روز سه‌شنبه ۵ آذرماه اعلام کرد «عناصر کلیدی و موثر این شبکه» با «محدودیت‌های قضایی و حقوقی در مورد اموال خود  مواجه شده‌اند.»

در روزهای اخیر، خانواده گروهی از همکاران ایران اینترنشنال از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند.

تلویزیون ایران اینترنشنال با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعتراض به این اقدام غیرقانونی و غیر انسانی مقام های امنیتی ایران، اعلام کرده است که شکایت خود از دولت جمهوری اسلامی را از طریق نهادهای بین المللی دنبال خواهد کرد.

این اقدام‌های دولت جمهوری اسلامی در حالی صورت گرفته است که ایران اینترنشنال به طور زنده و پیوسته اعتراض‌های اخیر در ایران را بازتاب داده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More