شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وقوع ۱۰ آتش‌سوزی در ایران طی دو هفته

 

در دو هفته گذشته ۱۰ آتش‌سوزی در نقاط مختلف ایران رخ داده که دست‌کم یک مورد آن «عمدی» اعلام شده است.

روز چهارشنبه ۱۴ خرداد، ابراهیم قنبری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، اعلام کرد بخشی از انبارهای شرکت فولاد خوزستان آتش گرفته است.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز چند ساعت بعد گفت حجم حریق در این شرکت زیاد بود اما آتش پس از سه ساعت مهار شد. این سازمان افزود هنوز علت دقیق آتش‌سوزی مشخص نیست ولی گرمای هوا در وقوع این حادثه تاثیرگذار بوده است.

در حادثه آتش‌سوزی در یکی از واحدهای پالایشگاه تهران هم یکی از پرسنل این پالایشگاه جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر مصدوم شد.

حمیدرضا جعفری، رییس روابط عمومی شرکت پالایش نفت تهران، اعلام کرد که این حادثه  ظهر روز چهارشنبه بر اثر نشت بنزین به بیرون و شعله‌ور شدن آن رخ داده است.

 

 

صبح چهارشنبه هم تصاویری از آتش‌سوزی در گروه قطعات فولاد ایران در اتوبان تهران-کرج  منتشر شده بود، اما سازمان آتش‌نشانی تا زمان تهیه این گزارش، درباره این حریق اطلاعاتی منتشر نکرده است.

شامگاه سه‌شنبه نیز تعدادی از واگن‌های فرسوده متعلق به شرکت رجا در ایستگاه آپرین اسلامشهر طعمه حریق شد.

 

 

مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر، اعلام کرده که این‌ حادثه خسارت جانی نداشته وهمچنین گفته که دلیل وقوع این آتش‌سوزی در دست بررسی است. 

این هفته و در سه روز پیاپی، سه آتش‌سوزی در سه پارک و منطقه جنگلی تهران رخ داد و تعدادی از اعضای شورای این شهر، بدون بیان شواهد این آتش‌سوزی‌ها را عمدی خواندند.

روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم خرداد بوستان ولایت، پارک جنگلی چیتگر و منطقه جنگلی افرا در جنوب تهران آتش گرفتند.

زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران، آتش‌سوزی در چیتگر را «عمدی» خوانده و خواستار ورود دادستان تهران به این پرونده شده است.

زهرا صدر اعظم نوری، رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران، نیز بدون ارائه دلایل و شواهد گفته بود که این آتش‌سوزی «عمدی» بوده است.

شامگاه سوم خرداد نیز یک بویلر در پتروشیمی بندر امام منفجر شده بود. محسن ادیبی، رییس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، گفته بود که دلیل انفجار این بویلر «نامعلوم» است.

روز چهارم خرداد نیز نیروگاه حرارتی تبریز آتش گرفت و فعالیت هر دو واحد نیروگاه متوقف شد. دو روز بعد فعالیت واحد دوم این نیروگاه از سر گرفته شد.

در این روز همچنین  تالار پذیرایی مجتمع تجاری زیتون در بزرگراه بعثت در آتش سوخت. در این آتش‌سوزی کپسول‌های گاز منفجر شده و سقف این تالار تخریب شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More