شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر راه استعفا‌نامه‌اش را منتشر کرد

 

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت حسن روحانی، امروز شنبه، ۲۸ مهرماه،  با انتشار نامه‌ای، استعفای خود از دولت را اعلام کرد.

خبرگزاری دولت ایران، ایرنا، گفته است که حسن روحانی هنوز موافقت یا مخالفت خود را  با استعفای آخوندی اعلام نکرده و صبح امروز نیز او برای امضای تفاهم نامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری در سازمان برنامه و بودجه حضور یافته است.

آخوندی که در ماه‌های اخیر بارها خبر استعفای او منتشر شده بود، متن استعفای خود را در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرده است.

 

 

وزیر راه و شهرسازی در این نامه نوشته است که سال گذشته نیز سه بار تصمیم داشت از سمت خود کناره‌گیری کند.

او نوشته است که با سیاست دولت مبنی بر «دخالت حداکثری دولت در بازار و روش ساماندهی امور اقتصادی به لحاظ شرایط موجود کشور» هماهنگ نیست و این حق روحانی است که «وزیر همراه‌تری را در دولت» داشته باشد.

در هفته‌های اخیر مساله استیضاح آخوندی از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح شده بود. او همچنین در هفته‌ اخیر دو بار از مجلس کارت زرد دریافت کرده بود.

آخوندی در نامه خود نوشته است که به به اعتقاد او «سه اصل پایبندی به قانون، احترام به حقوق مالکیت و اقتصاد بازار رقابتی را در هیچ شرایطی نباید زیرپا گذاشت». مساله‌ای که به گفته او و پس از «شرایط سخت جدید ناشی از تحریم‌های آمریکا» همین اتفاق رخ داده است.

وزیر پیشین راه و شهرسازی در این نامه که تاریخ آن دهم شهریورماه (بیش از یک ماه قبل) است، از حسن روحانی درخواست کرد که زمان خروج او از کابینه «از پایان مهرماه سال جاری فراتر نرود».

استفعای آخوندی در حالی رخ داده که در حال حاضر دو وزارت‌خانه دولت بدون وزیر است و روحانی باید به زودی وزاری جدیدی برای این دو وزارت‌خانه معرفی کند. علاوه بر وزارت راه و شهرسازی، اخباری درباره جابه‌جایی محمد شریعتمداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت هم منتشر شده بود. پیش از این گفته می‌شد آخوندی جایگزین احتمالی شریعتمداری در این سمت خواهد بود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More