شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر دفاع اسرائیل: برای توقف حملات ایران ممکن است اقدام نظامی هم لازم باشد

 

نزدیک به یک هفته پس از حمله به کشتی مرسر استریت، تحت مدیریت یک شرکت اسرائیلی، در آب‌های عمان، بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل،گفت برای جلوگیری از حملات بیشتر ایران ممکن است اقدام نظامی هم نیاز باشد.

او روز چهارشنبه ۱۳ مرداد همراه با یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، در یک جلسه با سفرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حمله به کشتی مرسر استریت شرکت کرد.

گنتس گفت: «اکنون زمان اقدام است، حرف کافی نیست. اکنون زمان اقدامات دیپلماتیک، اقتصادی و حتی نظامی است وگرنه حملات ادامه می‌یابد.»

وزیر دفاع اسرائیل  همچنین اسامی فرماندهان سپاه پاسداران را که به گفته او مسئول حملات اخیر پهپادی جمهوری اسلامی به کشتی‌های غیرنظامی هستند، در این دیدار فاش کرد.

او گفت: «امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با به کارگیری پهپادها و موشک‌ها، پشت ده‌ها حمله تروریستی در منطقه است.»

گنتس ادامه داد: «برای اولین بار، من نام کسی را که مسئول راه‌اندازی پهپادهای انتحاری است افشا می‌کنم: نام او سعید آقاجانی است و فرمانده شاخه پهپادی هوافضای سپاه پاسداران است.»

وزیر دفاع اسرائیل گفت: «شاخه پهپادی سپاه پاسداران حمله به کشتی مرسر استریت را انجام داد. سعید آقاجانی برنامه‌ریزی و آموزش و تجهیزات لازم برای انجام حملات تروریستی در منطقه را ارائه می‌دهد.»

 

 

پس از حمله پهپادی و موشکی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در سال ۱۳۹۸، سخنگوی سازمان مجاهدین خلق، آقاجانی را یکی از فرماندهان سپاه پاسداران معرفی کرد که «در این عملیات شرکت داشته‌اند».

همچنین وزیر خارجه اسرائیل در این نشست گفت: «این [حمله به مرسر استریت]، حمله به راه‌های تجارت جهانی است. این حمله به آزادی کشتیرانی است. این یک جنایت بین‌المللی است.»

در حمله به مرسر استریت دو شهروند بریتانیایی و رومانیایی کشته شدند و آمریکا، بریتانیا و اسرائیل ایران را مسئول این حمله دانسته‌اند. ایران این موضوع را رد می‌کند.

لاپید ادامه داد: «جامعه بین‌المللی در این زمینه چه خواهد کرد؟ آیا هنوز چیزی به نام حقوق بین‌الملل وجود دارد؟ و آیا جهان توانایی و اراده لازم برای اجرای قانون را دارد؟ اگر پاسخ مثبت است، جهان باید اکنون اقدام کند.»

آمریکا گفته است به این حمله پاسخی جمعی داده خواهد شد.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More