شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر خزانه‌داری آمریکا: فشار اقتصادی علیه ایران افزایش می‌یابد

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد که این کشور فشار اقتصادی علیه ایران در ارتباط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را افزایش می‌دهد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز دوشنبه ششم آبان، در بیت‌المقدس در کنار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، درباره ایران به خبرنگاران گفت: «ما یک کارزار فشار حداکثری از تحریم‌ها را به اجرا گذاشته‌ایم. این تحریم‌ها جواب داده‌اند، جواب می‌دهند و جریان پول [به سمت ایران] را قطع کرده‌اند.» 

در حالی که به گزارش خبرگزاری رویترز، نتانیاهو از منوچین خواسته که فشار بر ایران افزایش یابد، این مقام دولت آمریکا خطاب به نتانیاهو ادامه داد: «ما به افزایش [تحریم‌ها] ادامه می‌دهیم، بیشتر و بیشتر ...»

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که «یک ناهار کاری بسیار سازنده» را با مقامات اسرائیلی گذرانده است و «آنان [مقامات اسرائیلی] به ما مجموعه‌ای از پیشنهادات خیلی دقیق را ارائه کردند که آنها را پیگیری خواهیم کرد.»

با این حال، وزیر خزانه‌داری آمریکا جزئیاتی از چگونگی افزایش فشار اقتصادی بر ایران و تحریم‌های جدید احتمالی واشنگتن علیه تهران ارایه نکرد.

استیون منوچین که قرار است پس از اسرائیل، به عربستان سعودی سفر کند، پیشتر نیز تحریم‌ها علیه ایران را «موثر و کارآمد» خوانده و گفته بود که این تحریم‌ها می‌تواند ایران را به میز مذاکره بازگرداند.

از زمان خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، درآمدهای نفتی این کشور شدیدا کاهش یافته و آمریکا بارها اعلام کرده که قصد دارد این درآمدها به صفر برسد.

این در حالی است که درآمدهای نفتی، عمده‌ترین بخش از درآمدهای دولت ایران را شامل می‌شود و صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده که ایران برای برقراری موازنه در بودجه سال آینده خود باید بتواند نفت را با قیمت بشکه‌ای ۱۹۴ دلار بفروشد.

همچنین از زمان خروج آمریکا از برجام، ارتباط بانکی ایران با نظام مالی جهان قطع شده و متحدان اروپایی آمریکا که از امضاکنندگان برجام بودند، نتوانستند به دادوستد با ایران ادامه دهند.

نخست وزیر اسرائیل که از مخالفان توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی بوده، اعلام کرده که توانایی ایران در تولید تسلیحات اتمی می‌تواند امنیت هر کشور خاورمیانه را تهدید کند و این توانایی با تحریم‌های اقتصادی علیه ایران کاهش می‌یابد.

ایران بارها هرگونه تلاش برای دستیابی به بمب اتمی را رد کرده است. همچنین با وجود اصرار مقام‌های آمریکایی برای مذاکره درباره یک «توافق بهتر»، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران هرگونه مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی را امکان‌پذیر ندانسته است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More