شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر خارجه پیشنهادی بر ‌تقویت گروه‌های نیابتی ایران در منطقه تاکید کرد

 

حسین امیرعبداللهیان، وزیر پیشنهادی امور خارجه، تقویت گروه های نیابتی ایران در منطقه، موسوم به «جبهه مقاومت» را از جمله برنامه‌های اصلی خود ذکر کرد و افزود که «با افتخار از متحدین خود و جبهه مقاومت حمایت خواهیم کرد.»

امیر عبداللهیان در جلسه بررسی صلاحیتش  در مجلس اعلام کرد که «گروه‌های مقاومت با هدف تثبیت امنیت پایدار در منطقه و کشورهای خود به وجود آمدند و علاوه بر تامین امنیت منطقه ظرفیت فراوان دیگری دارند.»

او همچنین گفت که «به دنبال نهادینه سازی رفتارهای بین‌المللی مقاومت در غرب آسیا هستیم.»

حسین امیر عبداللهیان از دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، معاون وزارت خارجه در امور کشورهای عربی بود و پس از عزلش در سال ۹۵ توسط محمد جواد ظریف، رسانه‌های ایران نوشتند که او به نیروی قدس سپاه پاسداران نزدیک بوده است.

امیرعبداللهیان در سخنان روز یکشنبه همچنین گفت که وزارت خارجه را به برجام گره نخواهد زد و مذاکرات مربوط به برجام در دولت رئیسی «فرسایشی» نخواهد بود و تامین کننده منافع مردم ایران است.

محسن علیزاده، نماینده سپیدان، در موافقت با حسین امیرعبداللهیان اعلام کرد که وزارت خارجه باید از وزارت برجام نافرجام به یک وزارتخانه در طراز انقلاب تبدیل شود. 

او مدعی شد که «اتاق فکرهای اسرائیلی» برای کاهش رای امیر عبداللهیان تشکیل شده و از نمایندگان خواست که به او رای بالایی بدهند.

علی علیزاده،  نماینده مراغه، نیز گفت که کلیپ منتشر شده از نحوه سخن گفتن امیر عبداللهیان به انگلیسی «تقطیع شده و مربوط به گذشته بوده است.» در هفته‌های گذاشته ویدیویی از سخنان امیرعبداللهیان منتشر شد که او به سختی به انگلیسی سخن می گفت.

 

وزیر اقتصاد: به خدا امید داریم نه کدخدا 



پیش از وزیر خارجه صلاحیت احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد بررسی شد. مهرداد ویس کرمی، نماینده خرم آباد، در مخالفت با احسان خاندوزی گفت او سابقه اجرایی نداشته، در میان اقتصاددانان نیز جایگاهی ندارد و در حوزه «اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی» هم برنامه و دیدگاه روشنی ندارد.

در مقابل مهدی طغیانی، نماینده اصفهان در مجلس، در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت که اقتصاد اسلامی و عدالت کلید واژه تحقیقات او در حوزه اقتصاد بوده است

احسان خاندوزی گفت که «با استعانت از خدا و نه امید بستن به کدخدا(آمریکا)» در «تقابل بزرگ تاریخی» پیروز خواهیم شد. 

صبح روز یکشنبه نیز حسین جلالی، نماینده رفسنجان در مجلس و رییس دفتر سابق محمد تقی مصباح یزدی ضمن مخالفت با اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت رئیسی، از عملکرد او در اتفاقات سال ۸۸ انتقاد کرد.

در مقابل مجتبی ذوالنور، نماینده قم، در موافقت با اسماعیل خطیب اعلام کرد که او هم در دولت محمد خاتمی و هم در دولت محمود احمدی نژاد برکنار شده و پس از آن رییس حفاظت اطلاعات دفتر رهبر جمهوری اسلامی در قم شده است.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More