شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر بهداشت کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت را برکنار کرد

با حکم سعید نمکی،‌ وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران، سیماسادات لاری ‌جانشین کیانوش جهان‌پور و سخنگوی این وزارتخانه شد.

در حکمی که روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد ماه منتشر شد، لاری با حفظ سمت معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به عنوان سخنگوی این وزارتخانه منصوب شده است و جهانپور از این سمت برکنار شد.

پیش از این و در مسائلی که نیاز به اظهار نظر رسمی و خبررسانی رسانه‌ای داشته‌اند جهان‌پور،‌ رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، به عنوان سخنگو حاضر می‌شد.

همچنین با شروع بحران کرونا، جهان‌پور به عنوان سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا انتخاب شد و به صورت هفتگی با برگزاری ‌نشست خبری اطلاعات و آمار مربوط به وضعیت شیوع ویروس کرونا و شمار جان‌باختگان و مبتلایان را اعلام می‌کرده است.

در این ستاد نیز احکام اعضا و سایر افراد از سوی نمکی صادر می‌شده است.

با این حال نمکی در حکم روز سه‌شنبه نوشته است: «قبلا هیچکدام از همکاران به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب نشده‌اند.»

او اشاره کرده که جهان‌پور به عنوان رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی «در طول مدیریت بیماری کرونا» از طرف روابط عمومی خبررسانی بیماری کرونا را به عهده داشته است.

صدور حکم جدید و جابه‌جایی در این قسمت از وزارت بهداشت با تاکید بر مسایل رسانه‌ای صورت گرفته است. وزیر بهداشت در حکم خود از لاری خواسته است از « هرگونه سیاسی‌کاری» پرهیز کرده و بر «جنبه‌های فنی و تخصصی» تمرکز کند.

نمکی علاوه بر این به سخنگوی جدید دستور داده است «قبل از طرح موارد در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی» با او «هماهنگی لازم» را انجام دهد.

پیش از این بارها صحت آمار و اطلاعات مطرح شده از سوی جهان‌پور با انتقاد و سوال کارشناسان و رسانه‌ها مواجه شده بود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More