شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر بهداشت ایران: شیوع کرونا در روزهای آتی اوج می‌گیرد

 

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، از «پیک» شیوع کرونا در روزهای آتی در این کشور خبر داد و تاکید کرد «هفته نسبتا سختی» در پیش است.

نمکی، روز جمعه نهم اسفند، پس از تشکیل پنجمین جلسه «ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا»، درباره این جلسه گفت: «با بررسی اپیدمیولوژیک که از رصدهای بین‌المللی و ملی از بیماری انجام شده، روند به گونه‌ای دیده می‌شود که پیک بیماری در روزهای آینده است.»

او با تاکید بر این که «به چیزی به عنوان قرنطینه شهرها اعتقاد نداریم و این روش را علمی نمی‌دانیم، اما به دنبال کنترل ایاب و ذهاب افراد هستیم»، ادامه داد: «تقاضای من از مردم این است که بیشتر همراهی کرده و از ترددها واقعا کم کنند.»

همچنین نمکی درباره کنترل رفت‌وآمد شهروندان گفت: «اگر مورد مشکوکی به ابتلا در ورودی و خروجی شهرها دیده شود، حتما این فرد برای مدت ۱۴ روز به قرنطینه خواهد رفت.»

وزیر بهداشت ایران همچنین خواستار کاهش «دو ساعته یا کوتاه کردن دو ساعته» کار اداره‌ها و «دورکاری برای افراد پرخطر» شد.

او درباره انتقال مواد مورد نیاز نیز گفت: «امروز یک هواپیما حامل ماسک N95 و لوازم دیگر در حال بارگیری از خارج از کشور است.»

نمکی تاکید کرد: «قرار شد ماسک و مواد ضد عفونی نیز با توجه به تسریع توزیع آن، بعد از برطرف شدن نیاز بخش دولتی، آزاد شده و داروخانه‌ها و غیره ماسک و الکل را در اختیار داشته باشند.»

 

تعطیلی سه روزه مدارس و یک‌هفته‌ای دانشگاه‌ها

بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا، همه مدارس ایران در یک دوره سه روزه از شنبه تا دوشنبه در سراسر کشور تعطیل خواهند شد.

نمکی گفت: «وزیر آموزش و پرورش با کمک صداوسیما و سایر دستگاه‌ها باید بتوانند آموزش مجازی و آموزش از راه دور برای دانش آموزان فراهم کنند.»

به گفته وزیر بهداشت ایران، دانشگاه‌های در این کشور تا آخر هفته تعطیل‌اند، اما «پرسنل و اساتید حاضر خواهند بود و به شکل مجازی و از راه دور، آموزش ادامه خواهد داشت».

او گفت همه ورزشگاه‌ها و اجتماعات ورزشی نیز همچنان تعطیل‌اند و «بازی‌های فوتبال و موارد دیگر بدون تماشاگر برگزار می‌شود».

در حالی که پیشتر نماز جمعه در برخی از مراکز استان‌ها تعطیل شده بود، نمکی گفت مراسم اعتکاف هم فعلا برگزار نمی‌شود.

همچنین علی ربیعی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی، روز جمعه در رشته توییتی از شرایط خاص «در یکی دو هفته آتی» خبر داد و گفت که در این شرایط «نیاز به همکاری و همیاری مردم در عمل به توصیه‌های مسئولین امر» است.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران، روز جمعه اعلام کرد شمار قربانیان کرونا در ایران به ۳۴ نفر رسیده است.

او افزود از ظهر پنجشنبه تاکنون ۱۴۳ مورد تشخیص قطعی ویروس کرونا در ایران گزارش شده است. جهانپور همچنین تعداد کل مبتلایان به این بیماری در ایران را ۳۸۸ نفر اعلام کرد.

این در حالی است که بنابر تازه‌ترین آمار تایید شده از‌ سوی منابع ایران‌اینترنشنال، ویروس کرونا در ایران تاکنون ۱۹۲ قربانی به جا گذاشته است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More