شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزارت کشور «همخوابگی» یک زن برای تهیه آب آشامیدنی را رد کرد؛ نماینده چابهار: کاش به فکر تشنگی مردم بودند

 

به دنبال سخنان نماینده چابهار در مجلس که از «ناچار شدن یک زن به همخوابگی برای تامین آب آشامیدنی کودکانش و سپس اقدام او به خودکشی» خبر داده بود، معاون وزیر کشور گفت چنین چیزی ثابت نشده و نماینده باید پاسخگو باشد؛ نماینده چابهار نیز از این اظهارات انتقاد کرد.

جمال عرف، معاون سیاسی وزارت کشور، روز چهارشنبه گفت پس از اظهارات نماینده چابهار «بلافاصله» دستور رسیدگی و راستی‌آزمایی این موضوع به مسئولان استان داده شد «اما هیچگونه سند یا حتی خبری در طول چند سال گذشته مبنی بر تایید این ادعا موجود نیست.»

معاون وزیر کشور گفت فرمانداران،‌ بخشداران، دهیاران، دستگاه‌های امنیتی،‌ انتظامی و اطلاعاتی و همچنین مراکز پزشکی قانونی این موضوع را بررسی کردند.

 

 

او همچنین هشدار داد که «در صورت عدم اثبات ادعا، این نماینده باید پاسخگوی مردم استان، افکار عمومی و مراجع قانونی باشد».

در واکنش به این اظهارات، معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار، گفت: «ای کاش دوستان که این‌قدر برای واکنش‌ها به این شکل فوری و خیلی حساب‌شده حضور دارند، یک مقدار هم در خصوص تشنگی تاریخی این مردم تلاش می‌کردند تا شاهد فاجعه بی‌آبی نبودیم.»

سعیدی روز پنجشنبه همچنین تاکید کرد حاضر است در این مورد در هر جایی که لازم است «پاسخگو» باشد؛ هرچند به گفته او، «چطور می‌شود که اسناد و مدارکی آورد برای خانواده‌ای که چهار سال پیش چنین اتفاقی برای آن‌ها افتاده و آبرو و حیثیت خانواده را خدشه‌دار کرد؟»

نماینده چابهار همچنین دستگاه‌های دولتی را در این زمینه مورد انتقاد قرار داد و گفت: «در مورد آب، وزارت نیرو کاری با این مردم کرده است که به نظر من چنگیزخان مغول با ایران نکرده بود.»

معین‌الدین سعیدی روز سه‌شنبه در جلسه‌ای که وزیر نیرو نیز در آن حضور داشت گفته بود یک زن در سیستان و بلوچستان «حاضر به همخوابگی با یک مردی می‌شود جهت تامین آب فرزندانش، بعدا خودکشی می‌کند.»

مساله کم‌آبی و عدم دسترسی مردم مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به آب آشامیدنی در دهه‌های گذشته همواره موضوع انتقاد کارشناسان و موضوع گزارش رسانه‌ها بوده است.

خبرگزاری دانشجو مردادماه طی گزارشی اشاره کرده بود «سه هزار روستا» در این استان هنوز لوله‌کشی نشده و به شکل «سقایی» اداره می‌شوند. بنا بر این گزارش، هزار و ۳۰۰ روستا نیز با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

در برخی مناطق هم مردم هوتک‌هایی را برای جمع‌آوری و نگهداری آب باران ساخته‌اند که چندین بار گزارش‌هایی درباره صدمه دیدن یا غرق شدن کودکان در آن‌ها منتشر شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More