شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزارت خارجه ایران: تهران به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد جایگزین ایران در بازار جهانی نفت شود

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ گفت به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد جایگزین فروش نفت این کشور در بازار جهانی نفت شود.

این در حالی است که واشنگتن تصمیم گرفته معافیت تحریم‌های نفتی ایران که سال گذشته به تعدادی از خریداران نفت ایران اعطا شده بود را تمدید نکند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا روز دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ گفت که دونالد ترامپ اطمینان دارد عربستان سعودی و امارات متحده عربی هرگونه خلائی در بازار جهانی نفت را پر می‌کنند.

موسوی موضع کشورهای عربستان سعودی و بحرین در حمایت از تحریم صادرات نفت ایران را محکوم کرد و گفت آمریکا و هر کشوری که از آن تبعیت کند، باید مسئولیت تبعات آن را بر عهده بگیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تحریم‌های آمریکا علیه تهران را «غیرقانونی، ظالمانه و تهدیدآمیز» خواند و گفت: «ما امیدواریم آن دسته از خریداران نفت ایران که مخالفت خود با حرکت یکجانبه آمریکا را اعلام کردند، اقدام عملی نیز برای مقابله با آن انجام دهند.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، چین که بزرگ‌ترین مشتری نفت خام ایران است این هفته به طور رسمی از تصمیم آمریکا برای تمدید نکردن معافیت تحریم‌های نفتی ایران انتقاد کرد.

پس از اینکه آمریکا معافیت تحریم‌های نفتی ایران را تمدید نکرد، قیمت نفت خام «برنت» در بازار جهانی برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی به بشکه‌ای بالغ بر ۷۵ دلار افزایش یافت.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More