شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزارت خارجه ایران: تجاوز پهپاد آمریکایی را به سازمان ملل می‌بریم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در واکنشی توییتری به هدف قرار گرفتن یک پهپاد آمریکایی از سوی سپاه پاسداران، نوشت: «ایالات متحده علیه ایران جنگ اقتصادی به راه می‌اندازد، اقدامات مخفیانه علیه ما انجام داده و حالا به اراضی ما تجاوز می‌کند.ما به دنبال جنگ نیستیم، اما مجدانه از آسمان، زمین و آب‌هایمان دفاع می‌کنیم.»

ظریف با تاکید براینکه «ما این تجاوز تازه را به سازمان ملل می‌بریم»، گفت: نشان می‌دهیم که ایالات متحده دارد درباره آب‌های بین‌المللی دروغ می‌گوید.»

همزمان سخنگوی وزارت خارجه ایران با محکوم کردن آنچه «تعرض یک فروند پهپاد آمریکایی به فضای ایران» خواند، از «پیگیری اقدام تجاوزکارانه آمریکا» خبر داد و اعلام کرد که «ایران از راه های حقوقی و سیاسی به ویژه سازمان ملل ، اعتراض و شکایت خود را نسبت به اقدام تجاوزکارانه امریکا اعلام کرده است.»

سخنان وزیر او سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درحالی است که مقام های آمریکایی تاکید دارند پهپادی که صبح پنج شنبه هدف نیروی هوافضای سپاه پاسداران قرار گرفت در آسمان ایران قرار نداشته است.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران «تعرض یک فروند پهباد متجاوز آمریکایی به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی را به شدت محکوم کرد.»

موسوی گفت: «جمهوری اسلامی ایران به شدت اقدام تجاوزکارانه و تحریک آمیز نیرو‌های متجاوز را به حریم جمهوری اسلامی محکوم می‌کند و اعتراض شدید خود را به این اقدام اعلام کرده است.»

او گفت: «ضمن اعتراض شدید به اینگونه اقدامات تجاوزکارانه و تحریک آمیز اعلام می‌کنیم نسبت به ورود غیر قانونی و تجاوز کارانه هر نوع شیئی و پرنده متجاوز خارجی به آسمان کشور و هرگونه تجاوز به قلمرو جمهوری اسلامی ایران و نقض حریم‌های آن قاطعانه هشدار می‌دهیم و تمامی مسئولیت عواقب آن را متوجه تجاوزکاران می‌دانیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که «ما علاوه بر این اقدام، از طریق مجاری دیپلماتیک، حقوقی و سیاسی به ویژه از طریق مکانیزم سازمان ملل متحد، اعتراض و شکایت خود را نسبت به این اقدام تحریک آمیز و تجاوزکارانه آمریکا اعلام کردیم و امیدواریم که دشمنان ما دوباره چنین اشتباهاتی را تکرار نکنند.»

موسوی تاکید کرد که «دشمنان ما باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران در عین این که خواستار افزایش تنش نیستند، اما با قاطعیت از حریم سه گانه زمینی، هوایی و دریایی و قلمرو مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهند کرد.»

این درحالی است که آمریکا تاکید دارد پهپادی که از سوی نیروی هوافضای سپاه پاسداران هدف قرار گرفته است در حریم هوایی ایران قرار نداشته است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More