شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزارت خارجه آلمان: هیچ ارتباطی بین سفیر ما در تهران و تروریستی شناخته شدن حزب‌الله لبنان وجود ندارد

وزارت خارجه آلمان اتهام‌‌ «جاسوسی» وارد شده از سوی روزنامه وطن‌امروز به میشائیل کلور بِرشتولد، سفیر آلمان در تهران، را تکذیب کرد و به ایران‌اینترنشنال گفت: «هیچ ارتباطی بین سفیر آلمان در ایران و آخرین تصمیم وزارت کشور دولت فدرال آلمان در تروریست شناختن حزب‌الله لبنان وجود ندارد.»

وزارت کشور آلمان روز پنج‌نشبه یازدهم اردیبهشت ماه اعلام کرد که «حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی» می‌شناسد و تمام  فعالیت‌های این گروه شبه‌نظامی به طور کامل در خاک آلمان ممنوع است. 

در واکنش به این تصمیم دولت فدرال آلمان، روزنامه وطن امروز چاپ تهران در شماره دوشنبه‌ پانزدهم اردیبهشت ماه خود، طی یادداشتی میشائیل کلور بِرشتولد، سفیر آلمان در تهران، را  «جاسوس صهیونیست‌ها» خواند و با بیان اینکه «سفیر آلمان معاون پیشین رییس سازمان اطلاعات این کشور بوده که رابطه نزدیکی با سازمان اطلاعات اسرائیل، موساد دارد»، خواستار برخورد با سفیر آلمان در تهران شد.

روزنامه وطن امروز در یادداشت خود از سفیر آلمان در تهران به عنوان «سفیر پرکار» نام برد و نوشت که او در دوره حضورش در ایران «سعی کرده با نشان دادن وجهه عمومی متفاوتی از خود باعث ترمیم چهره دولتش در پیگیری رفتارهای ایران‌ستیزانه شود و از حضور در بازار تهران و  کوه‌های زاگرس و میهمان شدن در سیاه‌چادرهای بختیاری و استادیوم ورزشی تا ملاقات با ورزشکاران ایرانی بخش کوچکی از اقدامات او را شامل می‌شود.»

این روزنامه اقدام دولت آلمان در تروریست شناختن حزب‌الله لبنان را یک «تهدید خارجی علیه مواضع و امنیت و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران» عنوان و تاکید کرد که «واکنش قاطع در قبال میشائیل کلور بِرشتولد سفیر آلمان در تهران، می‌تواند یک پیام مقتدرانه از سوی ایران به دولت آلمان برای جلوگیری از تکرار این قبیل تنش‌آفرینی‌ها باشد.»

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، نیز روز دوشنبه در نشست خبری خود به یادداشت روزنامه وطن امروز و «افسر اطلاعاتی»  خواندن سفیر آلمان واکنش نشان داد و گفت: «مرجع تشخیص مسائل امنیتی و مسائل مرتبط با این موضوع وزارت اطلاعات است و یک رسانه نمی‌تواند بر اساس گزارش‌های خود چیزی را به کسی در این زمینه منتسب کند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن تاکید براینکه «مرجع تشخیص مسائل امنیتی و مسائل مرتبط با این موضوع وزارت اطلاعات است»، گفت: «در صورت عدم فعالیت سفرا در چارچوب دیپلماتیک و قوانین جمهوری اسلامی وزارت اطلاعات به این موضوع رسیدگی می‌کند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More