شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزارت بهداشت از تشکیل «قرارگاه کرونا ویروس» خبر داد، سخنگوی اورژانس از بیمار مشکوک به کرونا در تهران

در پی مرگ دو بیمار مبتلا به کرونا ویروس در قم، وزارت بهداشت از تشکیل «قرارگاه کرونا ویروس» خبر داد و همزمان سخنگوی اورژانس کشور تایید کرد که روز چهارشنبه یک بیمار مشکوک به کرونا در تهران از بیمارستان فرمانیه تهران به بیمارستان شهدای یافت‌آباد منتقل شده است.

وزارت بهداشت ایران یک روز بعد از تایید مرگ دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا در قم، اعلام کرد که این وزارتخانه «قرارگاه کرونا ویروس» تشکیل داده است و اولین جلسه این قرارگاه نیز صبح پنج‌شنبه اول اسفند ماه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت برگزار شده است.

در این جلسه علاوه بر وزیر بهداشت، اعضای شورای معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت حضور داشتند و ارتباط ویدیو کنفرانس نیز با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برقرار شد.

محتوای این جلسه «اتخاذ تدابیر کنترلی و مراقبتی برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا» اعلام شد اما جزییات آن از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است.

همزمان، مجتبی خالدی سخنگوی، سازمان اورژانس کشور، ضمن توضیحی درباره یک ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی تایید کرد که یک بیمار مراجعه کننده به بیمارستان فرمانیه تهران به دلیل علائم مشکوک به کرونا از این بیمارستان به بیمارستان شهدای یافت‌آباد تهران منتقل شده است.

در این ویدیو که شامگاه چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، دو نیروی اورژانس با لباس ویژه و ماسک درحال پیاده کردن یک بیمار از آمبولانس و انتقال او به بیمارستان فرمانیه در شمال شهر تهران هستند. در ویدیوی منتشر شده روی این آمبولانس کد تلفن شهر قم نوشته شده است و نشان می‌دهد این آمبولانس متعلق به مرکز آمبولانس خصوصی ایران امداد قم است، شهری که روز چهارشنبه دو تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آن جان  باختند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، اما گفت که « یک ویدئو در فضای مجازی در حال انتشار است و گفته می شود که فردی از شهروندان تهرانی مبتلا به بیماری کرونا است؛ این فرد به بیمارستان فرمانیه تهران مراجعه کرده  و به دلیل علائم مشکوک به کرونا او را به بیمارستان شهدای یافت‌آباد منتقل می‌کنند.»

او تاکید کرد که «به دلیل اینکه بیمارستان مبدا دارای بخش ایزوله نیست از همین رو تا مشخص شدن جواب آزمایش فرد بیمار به بیمارستان شهدای یافت آباد منتقل شد.»

سخنگوی اورژانس کشور گفت که در تهران «افراد مشکوک به بیماری کرونا در بخش ایزوله منفی بستری می‌شوند و جواب آزمایش این بیماران حدود ۱۲ ساعت بعد مشخص می‌شود.»

محمدرضا قدیر، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، نیز ساعاتی پیش از مشخص شدن نتیجه دومین آزمایش انجام شده دو بیمار جان باخته در قم خبر داد و تاکید کرد که «نتیجه دومین آزمایش دو بیمار قمی جان‌باخته نیز مشخص شد و مرگ آنها قطعا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا بوده است».

مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی از جمله سعید نمکی، وزیر بهداشت، و نیز علی ربیعی، سخنگوی دولت، تا صبح چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه هرگونه ابتلا به ویروس کرونا و ورود این ویروس مرگبار را به ایران رد می‌کردند اما به فاصله چند ساعت ابتدا اعلام شد که پاسخ آزمایش دو بیمار مشکوک به کرونا در قم مثبت شده است و کمتر از چهار ساعت بعد اعلام شد که هر دو بیمار مبتلا به کرونا در قم جان‌باخته‌اند.

سخنان قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت که شامگاه چهارشنبه در قم به سر می‌برد اما حکایت از اطلاع مقام‌های مسئول از بستری بودن بیماران مشکوک به کرونا در قم دارد.

جان‌بابایی که هفته گذشته انتشار تصویر نامه‌ای از او درباره شیوع ویروس کرونا بحث‌برانگیز و سپس تکذیب شد، چهارشنبه شب با تاکید براینکه از «روزهای قبل» تیم‌های مقابله با کرونا در قم مستقر شده بودند، گفت: «تیم پزشکی و کارشناسان مربوطه از "روزهای قبل" با تجهیزات کامل برای مقابله با ویروس کرونا در قم حضور یافته‌اند و در حال آماده باش قرار دارند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More