شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزارت بهداشت ارسال نامه به حسن روحانی درباره ابتلای ۳۵ نفر به کرونا در ایران را تکذیب کرد

 

در پی انتشار تصویر یک نامه رسمی منتسب به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خطاب به رییس‌جمهوری ایران مبنی بر ابتلای ۳۵ تن به ویروس کرونا در این کشور،‌ مسئولان این وزارتخانه آن را رد کردند.

حسین عرفانی،‌ رییس اداره بیماری مشترک انسان و حیوان وزارت بهداشت‌، روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت: «چنین نامه‌ای از طرف معاونت درمان و هیچ یک از معاونان وزیر بهداشت منتشر نشده است و این اخبار به طور کلی از طرف وزارت بهداشت رد می‌شود.»

تصویر نامه‌ای که روز شنبه در رسانه‌های اجتماعی هم‌رسان شده نشان می‌دهد قاسم جان‌بابایی،‌ معاون درمان وزارت بهداشت،‌ خطاب به حسن روحانی،‌ رییس‌جمهوری،‌ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را «۳۵ نفر» اعلام  کرده است. 

در این نامه که به تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه است، ضمن اشاره به «ضریب احتمالی رشد ناگهانی ویروس» اشاره شده «چهار نفر» نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

با این حال،‌ عرفانی در ادامه گفت‌وگوی خود با «تخلف» خواندن انتشار این نامه اظهار کرده که رسیدگی به آن از سوی حراست این وزارتخانه در حال انجام است.

معاون درمان وزارت بهداشت که این نامه با امضای او است در همین زمینه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «این نامه جعلی است. رونوشت‌ها سراسر ایراد است، چراکه هیچ‌وقت در چارچوب اداری معاون وزیر به رییس‌جمهور نامه نمی‌زند، بلکه این کار به عهده شخص وزیر بهداشت است.»

او اضافه کرد: «در این نامه از امضا، شماره نامه و عبارات کاملا غیر مصطلح متعدد در متن که در شرح مسائل پزشکی رایج نیست، استفاده شده است.»

از سوی دیگر نیز کیانوش جهان‌پور،‌ رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت،‌ بامداد یکشنبه در صفحه توییتر خود نوشته است تا این لحظه «هیچ مورد ابتلا» به این بیماری در ایران ثبت نشده است. 

او همچنین مشاهده موارد «مشکوک» را نیز رد کرده و گفته نتایج آزمایش‌ها در این زمینه «همگی» منفی بوده است.

در حالی که نگرانی‌ها درباره شیوع این ویروس در کشور ایران طی هفته‌های گذشته در حال افزایش بوده است،‌ وزارت بهداشت یک بار دیگر نیز هفته گذشته مرگ یک بیمار مبتلا به این بیماری را رد کرده بود.

روزنامه ایران،‌ رسانه دولت جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه طی گزارشی نوشته بود که روز دوشنبه مسئولان یکی از بیمارستان‌های تهران در تماس با تلفن ١١٠ خدمات اضطراری گزارش کردند که یک زن ٦٣ ساله که در این بیمارستان بستری بود، جان خود را از دست داده است.

بر اساس این گزارش،‌ پس از تحقیق روی این موضوع مشخص شد آن بیمار مبتلا به ویروس کرونا بوده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی ضمن تایید امکان ورود این ویروس به ایران،‌ هرگونه «پنهان‌کاری» در این زمینه را رد کرده‌اند.

با گسترش شیوع این ویروس در کشورهای مختلف،‌ تعداد قربانیان آن از ۱۶۰۰ نفر گذشته است. تنها در چین تاکنون بیش از ۶۸ هزار نفر به این بیماری آلوده شده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More