شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش فرمانده سپاه پاسداران به اعتراض‌های مردم: با همه تسویه حساب می‌کنیم

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، ضمن واکنش به اعتراض‌های سراسری آبان‌ماه مردم در ایران آن را «جنگ» خواند و تهدید کرد «ما هیچ کاری را بی پاسخ نمی‌گذاریم و با همه تسویه حساب می‌کنیم.»

سلامی روز دوشنبه چهارم آذر ماه در تظاهرات سازماندهی‌شده از سوی حکومت در میدان انقلاب تهران گفت: «جنگی که در خیابان‌های ما آغاز شد، یک سناریوی کامل جهانی بود. این جنگ تمام شد.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که هم‌زمان با بازداشت تعداد زیادی شهروند معترض از سوی وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی، سپاه پاسداران نیز طی روزهای گذشته از بازداشت ۱۰۰ نفر از کسانی که «لیدر اعتراض‌ها» خوانده بود خبر داد. «کمپین حقوق بشر ایران» تعداد بازداشتی‌ها را حدود چهار هزار نفر تخمین زده است.

سلامی در ادامه حضور اعتراضی مردم در شهرهای مختلف در مخالفت با افزایش قیمت سوخت را «فتنه» دشمن خواند و اظهار کرد: «بنزین فقط بهانه بود و او (دشمن) به دنبال اذیت کردن ملت ایران بود.» 

فرمانده سپاه پاسداران در زمینه اعتراض‌های اخیر همچنین به آن چه که نقش دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، دانست اشاره کرد و گفت: «دیدید که حتی ترامپ جلسه استیضاح کنگره را نیامد و در کاخ سفید ماند و اتاق فرماندهی تشکیل داد تا ملت بزرگ ایران را شکست دهد.»

سلامی افزود: «ما رصد می‌کردیم، او (ترامپ) این‌بار همه توان خود را به صحنه آورد، فشار و جنگ روانی حداکثری و پیاده نظام مزدور داخلی به میدان آمد.»

پیشتر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز با حمایت از تصمیم «شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا» معترضان به افزایش قیمت بنزین را «اشرار و تخریب‌کار» خوانده و از نیروهای انتظامی و امنیتی خواسته بود در مقابله با این موضوع «به وظیفه خود عمل کنند.»

خامنه‌ای مرد الهی است

سلامی در بخشی دیگر از سخنرانی خود به نقش رهبر جمهوری اسلامی در مقابله با موج فشارهای خارجی و اعتراض‌های داخلی اشاره کرد و او را «مرد الهی» خواند.

این مقام نظامی جمهوری اسلامی اضافه کرد: «ما به شکل سریالی در همه صحنه‌ها و با هدایت یک مرد الهی حضور داریم.»

او همچنین به حضور سپاه پاسداران در کشورهای سوریه، لبنان و عراق اشاره کرد و گفت خامنه‌ای «توسعه نفوذ انقلابش را هزاران کیلومتر آن طرف‌تر برده است.»

پیشتر گزارش‌هایی از حضور نیروهای وفادار به جمهوری اسلامی در جریان سرکوب تظاهرات مردم عراق و و نفوذ مستشاران نظامی ایران در اتاق عملیات آن منتشر شده بود. 

مردم معترض عراق در تظاهرات خود شعارهایی را علیه جمهوری اسلامی،  رهبران سیاسی و نظامی آن سر داده بودند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More