شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش فرمانده انتظامی البرز به کشته شدن مردی با شلیک مامور از فاصله نزدیک: سهوی بود

 

بر اساس ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و اظهارات شاهدان عینی، مردی هنگام بازداشت با شلیک گلوله یک مامور نیروی انتظامی از فاصله نزدیک در منطقه مهرشهر کرج کشته شد. پلیس با تایید این اتفاق در شامگاه ۱۳ شهریور، شلیک گلوله را «اقدامی سهوی» دانسته است.

بر اساس اظهارات یک شاهد عینی که به ایران‌اینترنشنال رسیده، این حادثه ساعت حدود ۸ شب در مهرشهر کرج و مقابل نمایندگی سایپا روی داد.

به گفته این شاهد عینی، این فرد از سوی ماموران که برای جدا کردن یک دعوای خیابانی میان چند نفر آمده بودند، دستگیر شد.

این شاهد عینی می‌گوید که پلیس تیر را به سر این فرد شلیک کرده است. در ویدیو منتشر شده نیز مشخص است که مامور نیروی انتظامی از فاصله نزدیک به این مرد شلیک می‌کند.

به گزارش پلیس نیز این اتفاق در حوزه استحفاظی کلانتری ۲۲ مهرشهر کرج روی داده است.

هویت مقتول اعلام نشده اما در شبکه‌های اجتماعی نام او مرتضی جعفری گزارش شده است.

 

 

 

 

پس از انتشار ویدیو، عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز، کشته شده این مرد را تایید کرد اما گفت: «در یک اقدام سهوی تیری از اسلحه خارج و به متهم برخورد می‌کند.» با این حال ویدیو نشان می‌دهد او اسلحه را به سمت جعفری نشانه رفته است.

او با اشاره به صدور یک «دستور پیگیری ویژه» در این زمینه افزود: «تحقیقات تخصصی از سوی مبادی نظارتی پلیس و دستگاه قضایی در خصوص این موضوع در حال انجام است.»

محمدیان‌ بدون اشاره به نام جعفری و ارائه شواهد، او را «سابقه‌دار» معرفی و به «عربده‌کشی و قدرت‌نمایی با سلاح سرد»، «وارد کردن خسارت به اموال مردم» و همچنین «حمله به پلیس» متهم کرد.

این نخستین بار نیست که فردی هنگام بازداشت به دست ماموران نیروی انتظامی کشته می‌شود.

سال گذشته، مهرداد سپهری، مرد جوانی در مشهد، در پی آزار و شکنجه مامور پلیس حین بازداشت جانش را از دست داد.

در آن زمان تصاویر شکنجه و ضرب و جرح مهرداد سپهری منتشر شد که در آن، یک مامور نیروی انتظامی در حالی که این جوان را بازداشت کرده و او را با دست‌بند به تیرکی در شهرک «حجت» مشهد بسته، به طور مکرر با شوکر مورد شکنجه قرار می‌دهد و به صورت و چشمانش اسپری فلفل می‌پاشد.

این اتفاق چند روز پس از اظهارات محمد قنبری،‌ رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی، رخ داد که درباره کتک زدن متهمان گفته بود: «این اقدام در جمهوری اسلامی و نظام دینی ما منسوخ است.»

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More