شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هوک: جمهوری اسلامی در چهار مورد درباره تحریم‌ها دروغ می‌گوید

 

برایان هوک، رییس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا، خطاب به مردم ایران گفت که جمهوری اسلامی درباره دامنه تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده به آن‌ها دروغ می‌گوید.

وزارت خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه دوم مرداد‌ماه، ویدئویی از صحبت‌های رییس «گروه اقدام ایران» در این وزارتخانه را منتشر کرد. هوک با خطاب قرار دادن مردم ایران گفت که جمهوری اسلامی در چهار زمینه مختلف درباره تحریم‌ها دروغ می‌گوید.

به گفته هوک، دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم‌های ایالات متحده نیست و جمهوری اسلامی در این باره دروغ می‌گوید که انتقال دارو به ایران از سوی آمریکا تحریم شده است. هوک گفت که آمریکا احترام زیادی برای مردم ایران قائل است و نمی‌خواهد جلوی دسترسی آن‌ها به دارو و تجهیزات پزشکی-درمانی گرفته شود.

 رییس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا، گفت انتقال مواد کشاورزی هم بر خلاف ادعای حکومت ایران مشمول تحریم‌های اقتصادی نیست. او گفت وزارت خزانه‌داری دولت ایالات متحده در پایگاه اینترنتی خود در این باره اشاره کرده است.

هوک در ادامه صحبت‌های روز چهارشنبه خودش، که در حساب کاربری وزارت خارجه آمریکا در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است؛ گفت بر خلاف ادعای حکومت ایران، آمریکا سخت‌افزارها و نرم‌افزاری کامپیوتری مرتبط با ارتباط‌های شخصی افراد را تحریم نکرده است. به گفته هوک جمهوری اسلامی در این باره هم به مردم ایران دروغ می‌گوید و حق آن‌ها به دسترسی اطلاعات را نادیده می‌گیرد.

رییس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا گفت موضوع دیگری که حکومت ایران درباره آن دروغ می‌گوید این است که ایالات متحده جلوی ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران را گرفته است.

هوک مدعی شد که نه تنها ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران مشمول تحریم‌ها نیست و معافیت‌های برای ارسال چنین کمک‌های از سوی دولت آمریکا در نظر گرفته شده است؛ بلکه خود ایالات متحده تاکنون چند بار پیشنهاد ارسال کمک به ایران را داده است؛ اما ایران این پیشنهادها و کمک‌ها را رد کرده است.

به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، هرچند ارسال دارو یا تجهیزات پزشکی و... مشمول تحریم‌های آمریکا نیست؛ اما بسیاری از شرکت‌های خصوصی تامیل کننده این کالاها، بنا به ملاحظات مالی و اقتصادی شرکت، به دنبال کسب مجوزهای لازم برای صادرات به ایران نمی‌روند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More