شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار نتانیاهو به ایران درباره تهدید نابودی اسرائیل

 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیراسرائیل، گفت حملات هوایی این کشور در سوریه عمدتا مواضع نظامی ایران را هدف قرار داده‌اند و در ادامه هشدار داد جمهوری اسلامی در صورت تهدید به نابودی اسرائیل با عواقب آن مواجه خواهد شد.

او در سخنرانی خود در روز دوشنبه اول بهمن‌ماه گفت: «ما هم در برابر ایران و هم نیروهای سوری که به تهاجم ایران کمک می‌کنند، عملیات انجام می‌دهیم. ما به هر کسی که بخواهد به ما آسیب برساند، حمله می‌کنیم. هر کسی ما را تهدید به نابودی کند، خودش مسئول این تهدید است.»

پیش‌تر، ارتش اسرائیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به مواضع نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه حمله کرده است. این مواضع شامل چند انبار مهمات، یک موضع در فرودگاه بین‌المللی دمشق، یک اردوگاه آموزش نظامی و یک هدف اطلاعاتی بوده‌اند که به گفته ارتش اسرائیل به سپاه قدس تعلق داشته‌اند.

بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل، این حملات در واکنش به پرتاب یک راکت بوده که از سوی نیروی قدس سپاه ایران از داخل خاک سوریه به منطقه شمالی بلندی‌های جولان انجام شده است.

نتانیاهو در سخنرانی‌اش با تاکید بر این که  اسرائیل اجازه نمی‌دهد چنین اقدام‌هایی «بی‌پاسخ» بماند، افزود تهران می‌کوشد حضور نظامی خود را در سوریه تثبیت کند و صریحا قصدش را بر «نابودی اسرائیل» بیان می‌کند.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران، در مصاحبه با وبسایت باشگاه خبرنگاران جوان گفت:‌«جوانان نیروی هوایی بی‌صبرانه و با تمام وجود آماده نبرد با رژیم صهیونیستی و محو آنها از روی زمین هستند.»

به گفته نصیرزاده نسل بعدی ایران «در حال فراگیری دانش لازم برای روز موعود و نابودی اسرائیل است».

اسرائیل پیش از این بارها نارضایتی‌اش را از حضور نظامی ایران در سوریه ابراز کرده و نسبت به آن هشدار داده بود، اما در مورد برخورد نظامی با مواضع ایران مستقیما نظر نداده بود.

این سیاست اخیرا تغییر کرده و مقام‌های اسرائیل به تازگی انجام صدها حمله هوایی علیه مواضع ایران و حزب‌الله لبنان را در سوریه تایید کرده‌اند.

حکومت ایران می‌گوید حضور نیروهایش در سوریه به دعوت دولت سوریه انجام شده و آنها عمدتا نقش مستشاری دارند.

محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران، ۲۶ دی‌ماه گفته بود ایران مستشاران و تجهیزات نظامی خود را در سوریه حفظ خواهد کرد. او همچنین خطاب به اسرائیل گفته بود: « بترسید از روزی که موشک‌های ایران بر سرتان فرود آید.»

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More