شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار مقامات درباره «اوج» شیوع کرونا در استان‌ها و نبودن تخت برای بیماران در تهران 

هم‌زمان با هشدار مقامات تعدادی از استان‌های ایران درباره «اوج» شیوع کرونا در هفت ماه اخیر، یک عضو ستاد مقابله با کرونا گفت در تهران تختی برای بیماران مبتلا به کرونا «باقی نمانده است».

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، هشدار داد که در صورت برقرار نشدن محدودیت‌های اجتماعی در تهران، در هفته‌ پیش رو «شاهد پر شدن فضای راهروی بیمارستان‌ها از مبتلایان کرونا خواهیم بود».

او تاکید کرد که آمار بستری‌شدگان، مبتلایان و جان‌باختگان کرونایی در کشور به‌ویژه در کلانشهر تهران «به شدت رو به افزایش است».

مردانی اضافه کرد: «بیمارستان‌ها به سختی مبتلایان بدحال را پذیرش می‌کنند، چرا که تختی برای بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی باقی نمانده است».

در همین حال نادر توکلی، معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران، هشدار داد که  اگر روند افزایش مبتلایان به کرونا ادامه یابد، در روند پذیرش بیماران «مشکلات جدی ایجاد می‌شود».

مقامات دانشگاه‌های علوم پزشکی در تعدادی از استان‌های ایران نیز از شرایط بحرانی در این استان‌ها و رسیدن شیوع کرونا به نقطه «اوج» از زمان شیوع آن خبر دادند.

در همین حال فریدون رحمانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، گفت: «از ابتدای شیوع کرونا در این استان، بیشترین اوج شیوع این ویروس در روزهای اخیر گزارش شده است و این روند همچنان رو به وخامت و نگران‌کننده است».

همچنین علی اکبر طاهر، قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اعلام کرد که وضعیت شیوع کرونا در این استان «در چند ماه اخیر قرمز بوده و روز به روز هم بدتر می‌شود». 

او اضافه کرد: «از آغاز شیوع کرونا به طور متوسط روزانه ۸۵۰ نفر بستری کرونایی در بیمارستان‌ها داشتیم که این رقم اکنون به یک‌هزار و  ۱۰۰ نفز افزایش رسیده است».

محمدرضا نیکبخت، رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، نیز وضعیت شیوع کرونا در این استان را «خراب» خواند و  گفت که از حدود ۷۵۰ تست روزانه در این استان تست ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر مثبت است.

او اعلام کرد که افزایش تعداد مبتلایان از شهریور آغاز شده و «بدون شک» در مهرماه نیز بیشتر خواهد شد.

پس از بازگشایی مدارس نگرانی درباره شیوع کرونا افزایش یافته است. وزارت آموزش و پرورش آمار مبتلایان به کرونا در مدارس را اعلام نمی‌کند و خبرهای پراکنده‌ای در این‌باره منتشر می‌شود.

در همین حال مهدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، خبر داد که ۵۶ معلم و ۱۵ دانش‌آموز در این استان به کرونا مبتلا شده‌اند.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، پیش از این از ابتلای ۱۰ هزار دانش‌آموز و جان باختن حدود ۲۰۰ نفر از آنان از ابتدای شیوع کرونا در ایران خبر داده بود.

هفته پیش نیز خبر جان باختن چهار معلم در خرمشهر بر اثر ابتلا به کرونا منتشر شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More