شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار معاون سازمان نظام پزشکی:‌ تشخیص و کنترل ابتلای کرونا در مدارس ممکن نیست

علیرضا سلیمی،‌ معاون سازمان نظام پزشکی ایران،‌ با هشدار درباره «تبعات بسیار وسیع» بازگشایی مدارس اعلام کرد تشخیص و کنترل ابتلای کرونا در مدارس ممکن نیست.

سلیمی یکشنبه ۱۶ شهریور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت:‌ «طولانی بودن دوره کمون این بیماری موجب می‌شود تا قبل از تشخیص این بیماری، کودکان مدتی طولانی در معرض خطر هم‌کلاسی‌های مبتلای خود قرار بگیرند و این چیزی نیست که ما بتوانیم در مدارس تشخیص دهیم و یا کنترل کنیم.»

او با انتقاد از این تصمیم، درباره «تبعات بسیار وسیع» آن هشدار داد.

روز شنبه حسن روحانی، رییس‌جمهوری، از طریق ارتباط تصویری و غیرحضوری مراسم بازگشایی سال تحصیلی جدید را برگزار کرد. محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش،‌ ضمن تاکید بر آموزش حضوری از دانش‌آموزان خواسته بود در مدارس حاضر شوند.

 این تصمیم  دولت با هشدار برخی کارشناسان و سازمان نظام پزشکی مواجه شد.

سلیمی در ادامه گفت‌وگوی خود اشاره کرد «می‌دانیم که باز شدن مدارس کل چهره شهر را تغییر می‌دهد و به نظر می‌رسد که این مقدار تغییر در شرایط فعلی کشور نمی‌تواند تحمل کند.»

معاون سازمان نظام پزشکی خواستار «تجدیدنظر» در این تصمیم دولت شد.

سلیمی همچنین اضافه کرد: «اعتقاد ما این است که اجرای پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها در بیشتر مدارس نمی‌تواند انجام شود.»

هم‌زمان با نخستین روز بازگشایی مدارس،‌ ویدیوهایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد فاصله‌گذاری مناسب میان دانش‌آموزان در مراسم بازگشایی و کلاس‌های درس رعایت نشده است.

معاون سازمان نظام پزشکی در ادامه تصمیم بازگشایی مدارس را «شتابزده»‌ خواند و افزود:‌ «تا چند روز پیش برآوردها و برداشت‌های ما چیز دیگری بود که به ناگاه تغییر موضعی رخ داده است که نمی‌دانم این تصمیم‌گیری چرا به اینجا ختم شد.»

پیشتر  رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به ستاد ملی مدیریت کرونا، با بیان اینکه دستور «بازگشایی حضوری مدارس» با شرایط همه‌گیری کرونا و وضعیت قرمز بسیاری از مناطق کشور هم‌خوانی ندارد، نسبت به وقوع «فاجعه انسانی» هشدار داده بود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More