شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار مشاور نظامی خامنه‌ای به اروپایی‌ها: هرگونه تغییر در وضعیت تنگه هرمز، یک مقابله خطرناک به همراه خواهد داشت

حسین دهقان، مشاور فرمانده کل قوا در زمینه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح به اروپایی‌ها نسبت به تبعات هرگونه تغییر در وضعیت تنگه هرمز هشدار داد.

مشاور فرمانده کل قوا روز چهارشنبه، ۲ مرداد در گفت‌وگو با شبکه الجزیره، گفت:‌ «هرگونه ایجاد تغییر در وضعیت تنگه هرمز منجر به ایجاد مقابله خطرناک می‌شود.»

او این سخنان را در واکنش به طرح  جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا در خصوص ایجاد ناوگان دریایی اروپا برای حفاظت از امنیت ناوبری در خلیج فارس بیان می‌کند.

وزیر خارجه بریتانیا روز دوشنبه، ۳۱ تیر در واکنش به توقیف کشتی این کشور در تنگه هرمز از سوی سپاه پاسداران چنین طرحی را پیشنهاد کرده است.

دانمارک،‌ ایتالیا و فرانسه «موافقت اولیه» خود را با طرح بریتانیا اعلام کرده‌اند، برلین نیز روز چهارشنبه از مذاکره با فرانسه و بریتانیا درباره این طرح خبر داده است.

پیشتر امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران در واکنش به این طرح بریتانیا، آن را «بیهوده» و موجب «ناامنی»‌ در منطقه خوانده بود.

به گفته حسین دهقان، معادله جمهوری اسلامی در تنگه هرمز این است که «یا همه طرف‌ها نفت خود را با امنیت صادر کنند یا اینکه هیچکس امنیت ندارد.»

 

اگر آمریکا جنگی را آغاز کند، پایگاه‌های نظامی‌اش در منطقه هدف قرار می‌گیرند

مشاور فرمانده کل قوا ایالات متحده آمریکا را نیز تهدید کرد که اگر این کشور جنگی را آغاز کند، تمام پایگاه‌های نظامی آن در منطقه مورد هدف قرار خواهند گرفت.

به گفته این مقام ارشد نظامی ایران، «هرگونه جنگ آمریکا علیه جمهوری اسلامی به معنای «مقابله با ایران و تمام متحدان آن در منطقه است.»

 

تحت هیچ شرایطی با ترامپ گفت‌وگو نمی‌کنیم 

در حالی که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران روز چهارشنبه برای مذاکره‌ای عادلانه با آمریکا اعلام آمادگی کرده، حسین دهقان می‌گوید: «تحت هیچ شرایطی با ترامپ گفت‌وگو نمی‌کنیم و تهدید به جنگ تنها یک فریب است.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More