شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار رئیس بانک مرکزی نسبت به خطر سرمایه‌گذاری در بازار ارز

 

رئیس بانک مرکزی ایران با هشدار نسبت به خطر سرمایه‌گذاری در بازار ارز از مردم  خواست تا سرمایه‌ خود را در معرض خطر قرار ندهند.

عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران امروز چهارشنبه ۱۰ بهمن در یادداشتی در صفحه اینستاگرام با انتقاد از برخی« صاحب‌منصبان» نسبت به آینده منفی اقدامات و اظهار نظرات آنها هشدار داد و نوشت: این روزها «برخی افراد و صاحب‌منصبان و بعضا ذینفعان» به محض آنکه «به تریبونی که دسترسی پیدا می‌کنند، با بی‌توجهی به جنگ تبلیغاتی و روانی دشمنان علیه کشورمان» به اشتباه «آینده منفی را برای اقتصاد کشورمان به تصویر می‌کشند.»

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که قیمت دلار با اندکی افزایش، دیروز در بازار آزاد به بیش از ۱۲ هزار تومان رسید. پیش از آن قیمت دلار برای مدتی حول‌وحوش ۱۱ هزار تومان بطور نسبی تثبیت شده بود.

به گفته رئیس بانک مرکزی، نرخ‌هایی که توسط «فرصت‌جویان» در فضای مجازی مطرح می شود، ماندگار نیست. او  همچنین توصیه کرد که مردم «دارایی خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند.»

عبدالناصر همتی، همچنین اطمینان داده که بانک مرکزی همانگونه که تاکنون نشان داده در «موقع مقتضی تدابیر پیش‌بینی شده را عملیاتی خواهد کرد.»

رسانه رسمی اطلاع رسانی ارزی بانک مرکزی که حدود دو هفته از شروع فعالیتش در شبکه مجازی می‌گذرد، نرخ فروش اسکناس دلار در صرافی‌ها را در معاملات صبح امروز ۱۱ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام کرده است. بر این اساس نرخ فروش یورو هم ۱۴ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام شده است.

قیمت دلار که ابتدای سال گذشته (۱۳۹۶) حدود ۳۷۰۰ تومان بود در حال حاضر به حدود سه برابر رسیده است. این قیمت در مهر ماه امسال در جهشی بی‌سابقه تا حدود۲۰ هزار تومان رسید و به دنبال آن قیمت بسیاری از کالاها هم افزایش یافت.

بازار ارز همچنان در انتظار راه‌اندازی سازوکار ویژه مالی اروپا برای معامله با ایران است. هشدار دونالد ترامپ به اروپا، ظاهرا مقام‌های اروپا را با تردید‌هایی روبرو کرده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More