شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار دو مقام بهداشتی نسبت به وضع بحرانی کرونا در خوزستان: شمار جان‌باختگان روزانه ۵۴ درصد افزایش یافت

بعد از ثبت رکورد مرگ بیش از ۲۰۰ نفر در روز در شهرهای تهران و مشهد، روسای دانشگاه علوم پزشکی اهواز و آبادان گفتند که طی چند روز گذشته شمار جان‌باختگان کرونا در خوزستان ۵۴ درصد افزایش یافته است و روزهای مرگبار کرونا در اهواز و آبادان رقم خورده است.

فرهاد ابول‌نژادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با اعلام افزایش ۵۴ درصدی جان‌باختگان روزانه کرونا در استان خوزستان، گفت: درحال حاضر ۵۰۰ بیمار کرونا در بخش مراقبت ویژه بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند و وضعیت ۱۰۴ نفر نیز بسیار وخیم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت که فقط طی روز شنبه ۱۰ هزار بیمار کرونا به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند که دو هزار و ۸۰۰ نفرشان در بیمارستان‌ها بستری شدند و این بالاترین میزان بستری روزانه در موج‌های مختلف کرونا در این استان است.

در دو هفته گذشته علاوه بر شکسته شدن مکرر رک.رد جان‌باختگان کرونا در کشور، دو شهر تهران و مشهد نیز براساس آمارهای رسمی به ترتیب رکورد ۲۱۶ و ۲۱۱ مرگ در اثر کرونا طی یک روز را به ثبت رساندند.

شکرالله سلمان‌زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز شامگاه شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونای خوزستان با اشاره به اوضاع بحرانی جنوب غرب خوزستان، گفت که در حال حاضر حتی یک تخت بستری برای بیماران وجود ندارد و اورژانس‌ها مملو از بیماران است. سلمان‌زاده گفت که در بیمارستان‌های آبادان روز مرگبار با ۱۷ فوتی ناشی از کرونا نیز ثبت شده است.

همزمان روزنامه شهرآرای مشهد با تاکید براینکه «اوضاع در خراسان رضوی و مشهد همچنان بحرانی است»، نوشت: هیچ نشانه و اثری از کاهش دیده نمی شود و اکنون بیش از سه هزار بیمار کرونا در بیمارستان های استان خراسان رضوی بستری هستند و تعداد بیماران کرونا که در مراکز درمانی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیسستری هستند از مرز دو هزار نفر عبور کرده است.

از سوی دیگر درحالی که در روزهای منتهی به تاسوعا و عاشورا، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت از آغاز روند نزولی کرونا در ۱۴ استان خبر داده بود، با گذشت روزهای برگزاری مراسم مذهبی از سوی علیرضا رییسی، معاون دیگر وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، رد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا شامگاه شنبه در یک برنامه تلویزیونی گفت که هنوز به جز دو استان سیستان و بلوچستان و یزد که به نظر می‌رسد به قله موج پنجم کرونا رسیده‌اند در دیگر استان‌ها روند افزایشی کرونا ادامه دارد.

رییسی افزود که آنچه برخی از مقام‌ها در باره آغاز روند نزولی موج پنجم کرونا بیان کرده‌اند منحصر به همین دو استان سیستان و بلوچستان و یزد است که در سه استان شمالی نیز فقط سایه‌ای از رسیدن به قله موج پنجم کرونا مشاهده شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همزمان از پایان تعطیلی‌های شش روزه خبر داد و گفت که از روز یک‌شنبه فقط تعطیلی پنج صنف شامل رستوران‌ها، کافه‌ها، نمایشگاه‌ها در محیط‌های سربسته، باشگاه‌های ورزشی و استخرهای سرپوشیده ادامه خواهد داشت.

همزمان علیرضا ناجی، رییس مرکز ویروس شناسی مسیح دانشور، با تاکید براینکه در پیک‌های چهارم و پنجم به‌صورت علمی و منطقی با ویروس مقابله نشد، گفت که اکنون هم تصمیم‌گیری درست ستاد ملی مقابله با کرونا، در وضعیت فعلی که بحرانی است می‌تواند مانع از انتقال بیشتر دلتا شود اما این ستاد به پیشنهادهای وزارت بهداشت برای قرنطینه طولانی‌تر، بی‌توجهی کرده و مخالف است.

ناجی در مصاحبه با روزنامه همشهری  تاکید کرد که  حتی اگر بگوییم که ورود واریانت‌های مختلف، گریزناپذیر است، اما قطعا راه‌های کنترل وجود دارد که مهم‌ترین آن واکسیناسیون و قرنطینه کردن است اما آنچه شاهد هستیم این است که تفکر تصمیم‌گیرندگان، علمی نیست، این در حالی است که با از دست رفتن تعداد زیادی از مبتلایان، ضررهای اقتصادی زیادی هم به کشور وارد می‌شود.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More