شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار درباره شروع موج چهارم کرونا به دلیل سفرهای نوروزی؛ افزایش ۱۵ درصدی مبتلایان در تهران

 

تعدادی از مقام‌های پزشکی از افزایش مبتلایان به کرونا و شروع موج چهارم بیماری در پی سفرهای نوروزی خبر دادند.

پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس ایران با بیان اینکه به دلیل سفرهای نوروزی موج چهارم شیوع کرونا آغاز شده، یادآوری کرد که وزارت بهداشت از همان ابتدا مخالف سفرهای نوروزی بوده است.

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران هم گفت که تعداد بیماران بستری ۱۵ درصد افزایش یافته است.

او بدون اشاره به عدد این بیماران توضیح داد که شمار جان‌باختگان نیز در هفته آخر اسفند ۹۹ و هفته اول فروردین ۱۴۰۰ در تهران افزایش یافته است.

تعدادی از مقام‌های دیگر استان‌های ایران نیز از افزایش مبتلایان خبر داده‌اند.

از جمله ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بدون اشاره به آمار بیماران جدید، از افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان سنندج خبر داد.

در همین حال رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل از افزایش ۹برابری آمار بیماران مبتلا و وضعیت «بحرانی» این منطقه، با توجه به افزایش مسافرت‌های نوروزی خبر داد.

هادی میرزایی اعلام کرد که در چهار روز اخیر، تعداد بیماران مبتلا از ۳نفر به ۲۷نفر در روز رسید.

طاهره چنگیز، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گفت که تعداد مبتلایان از ۲۸ اسفند تا چهارم فروردین، نسبت به هفته قبل از آن از ۲۴ درصد به ۳۴ درصد افزایش یافته است.

او اعلام کرد که تعداد جان‌باختگان افزایش نیافته است.​

با وجود سخنان مقام‌های برخی از استان‌ها درباره افزایش مبتلایان، آمار وزارت بهداشت درباره مبتلایان کل کشور تقریبا ثابت مانده است.

در همین حال سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، گفت در ۲۴ ساعت گذشته هفت هزار و ۲۹۰ بیمار جدید شناسایی و ۷۴۹ نفر از آن‌ها بستری شدند. او خبر داد که در این مدت، ۷۴ بیمار جان خود را از دست داده‌اند.

لاری همچنین اعلام کرد که ۱۷ شهرستان قرمز و ۴۷ شهرستان نارنجی هستند. 

پیش از نوروز اعلام شده بود که وضعیت ۹ شهر قرمز و ۳۱ شهر نارنجی است.

برای بازگشت مسافرانی که از قبل به شهر‌های قرمز و نارنجی جدید سفر کرده‌اند، ۷۲ ساعت فرصت تعیین و تهدید شده که آنان در صورت بازنگشتن به شهرهای مبدا جریمه خواهند شد.

این تصمیم انتقادهایی را به دنبال داشته است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More