شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نگاهی عمیق‌تر به مسائل فرهنگی و اجتماعی ایران

 

ایران‌ا ینترنشنال هر هفته در قالب مجموعه برنامه «نگاه نزدیک» به یکی از مسائل فرهنگی و اجتماعی مهم در ایران می‌پردازد. «نگاه نزدیک» می‌کوشد فراتر از اخبار روزمره، به ریشه‌ها و زمینه‌های عمیق‌تری توجه کند که معمولا نادیده گرفته می‌شود. 

 

مشکلات ارزی دانشجویان خارج از کشور
مافیای زباله
نگاه نزدیک: کوپن الکترونیکی
نخستین نیروگاه خورشیدی در شهرصدرای شیراز
نگاه نزدیک: انرژی‌های تجدیدپذیر
نگاه نزدیک: وضعیت بازار کاغذ در ایران
نگاه نزدیک : وضعیت ارزمسافرتی در ایران

 

 

نگاه نزدیک : حساب‌ بانکی ایرانی‌ها در گرجستان

 

برخی از حساب‌های بانکی ایرانی‌ها در گرجستان  بسته شده است. ایران اینترنشنال وضعیت حساب‌های ایرانیان در گرجستان را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داده است. 

 

نگاه نزدیک : وضعیت بازار مسکن در ایران

 

خرید مسکن به یکی از اصلی‌ترین دغدغه جوانان در ایران تبدیل شده است. ایران اینترنشنال وضعیت بازار مسکن در ایران را از زوایای مختلف بررسی کرده است. 

 

نگاه نزدیک : افزایش قیمت خودرو و لوازم یدکی

 

افزایش تعرفه خودرو وارداتی دلیل گرانی در ایران و افزایش قیمت دلار رکورد بازار لوازم یدکی خودرو را به همراه داشته است. ایران اینترنشنال افزایش قیمت خودرو و لوازم یدکی را از زوایای مختلف بررسی کرده است.

 

نگاه نزدیک: آینده برجام و سرنوشت مردم ایران

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، شامگاه روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت دستور خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را صادر و  فرمان اجرایی برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران را امضا کرد. این تصمیم با واکنش‌های زیادی از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای عضو در این توافق در پی داشته است. 

 

نگاه نزدیک: تقسیمات کشوری در ایران

 

اعتراض مخالفان جداسازی بخش‌های چنارشاهیجان و کوهمره‌ی نودان از شهرستان کازرون، بار دیگر مسأله تقسیمات کشوری در ایران را مطرح کرده است. تغییرات در مرزبندی شهرها و استان‌ها، بخشی‌از روند نوسازی دولت در ایران بوده، اما در برخی مناطق، با افزایش اعتراض‌ها روبرو شده است. ایران‌اینترنشنال در مجموعه گزارش‌های «نگاه نزدیک »، مسأله جداسازی‌ها و پیوندهای سرزمینی در ایران را مورد توجه قرار داده است.

 

نگاه نزدیک : افزایش بی‌رویه قیمت مواد غذایی در ایران

 

ایران اینترنشنال وضعیت قیمت مواد غذایی و افزایش قیمت‌ها و تبعات آن را در زندگی روزمره مردم ایران بررسی کرده است. نتایج  نظرسنجی ایران اینترنشنال در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که ۷۱ درصد ایرانی‌ها به دلیل گرانی از هزینه کردن برای تفریح صرف نظر می‌کنند.

 

نگاه نزدیک: موسیقی خیابانی در ایران

 

ایران‌اینترنشنال به موضوع موسیقی خیابانی و نوازندگان خیابانی در تهران پرداخته است. ویدئوها و نظرات و تجربیات خود را در مورد این موضوع، با هشتگ #نگاه_نزدیک با ما به اشتراک بگذارید.

 

 صدای کودکان کار
نگاه نزدیک: صدای کودکان کار

 

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی کار ، در سال ۲۰۱۸ در سراسر جهان ۱۵۲ میلیون کودک میان ۵ -۱۷ سال قربانی پدیده «کار کودک» هستند. در ایران، طبق آمار رسمی ۲ میلیون و طبق آمارهای غیررسمی ۷ میلیون کودک کار وجود دارد. ایران اینترنشنال وضعیت کودکان کار در ایران را بررسی کرده است. 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More