شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نمکی در نامه به خامنه‌ای خواهان تعطیلی دو‌هفته‌ای برای مقابله با «‌موج ویرانگر» کرونا شد

سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی خواستار مداخله او و شورای عالی امنیت ملی شد.

او همچنین خواستار تعطیلی دو هفته‌ای و به کارگیری نیروهای نظامی برای جلوگیری از نقض محدودیت‌ها شد.

سعید نمکی نوشت که در این شرایط مداخله رهبر جمهوری اسلامی و «به صحنه آوردن کلیه امکانات کشور برای مقابله جدی با این موج ویرانگر ضروری» ست.

او اضافه کرد: «هر لحظه دیرتر تصمیم بگیریم ابعاد فاجعه وسیع‌تر و آوار آن بر دوش کشور سنگین‌تر خواهد شد.»

وزیر بهداشت اعلام کرد که «شاید دوهفته تعطیلی جدی و ایستادگی و به کارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد محکم با شکستن پروتکل‌ها بتواند تا حد قابل توجهی از چرخش ویروس» بکاهد.

او همچنین ضمن انتقاد از رعایت نشدن محدودیت‌ها نوشت: «شهر‌های مذهبی همه روزه بدون اطلاع ما میزبان زائرین افغانستانی و پاکستانی است که ما اصلا خبر نداریم و نمی‌دانیم از کجا و چگونه آمده اند؟ و آلودگی در چه حدیست؟.»

وزیر بهداشت نسبت به مستهلک شدن و تخریب مستمر نیروی انسانی و زیرساخت‌های بخش سلامت هشدار داد و نوشت که «در این خیز کرونا اگر تخت هم داشته باشیم نفر نداریم.»

این نامه در آستانه تحویل دولت به ابراهیم رئیسی نوشته شده است. در همین حال نمکی در این نامه از توجه نکردن دولت روحانی به توصیه‌هایش انتقاد کرده است.

عملکرد دولت روحانی و به خصوص وزارت بهداشت در مدیریت کرونا انتقادات زیادی را به دنبال داشته است.

همچنین تملق‌های سعید نمکی درباره رهبر جمهوری اسلامی واکنش هایی را به دنبال داشته و برخی رسانه ها فهرستی از این تملق‌ها را منتشر کرده‌اند. از جمله نامه به رهبر جمهوری اسلامی که نوشته بود: «تا خدا هست و دعای شما، هراسی از ویروس کرونا نداریم.» او همچنین گفته بود: «رابطه من و رهبر، رابطه مرید و مراد بود اما الان به عاشق و معشوق تبدیل شده است.»

تعداد جان باختگان و مبتلایان به کرونا در روزهای گذشته نسبت به روزهای خرداد ماه دو برابر شده است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲هزار و ۵۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند و ۳۶۶ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. دهم تیر ماه ۱۴ هزار و۳۰۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده و ۱۲۵ نفر جان باخته بودند. به این ترتیب تعداد جان باختگان و مبتلایان کرونا نسبت به زمان مشابه ماه قبل سه برابر شده است.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، روز شنبه گفته بود که گونه دلتا سراسر کشور را درنوردیده و در حال حاضر۲۹ استان درگیر این گونه هستند.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More